Matching Imitative Activity of High-Tech Firms with Entrepreneurial Orientation

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Najda-Janoszka, Marta
dc.date.accessioned 2013-06-12T09:44:00Z
dc.date.available 2013-06-12T09:44:00Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Najda-Janoszka, M., Matching Imitative Activity of High-Tech Firms with Entrepreneurial Orientation. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2012, vol. 8, nr 1 : Technology Entrepreneurship. Ed. by M. Gancarczyk, s. 52-67 en_US
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/141
dc.description.abstract As pointed by numerous scholars high technology sectors are very apt for studying entrepreneurial activities due to their high levels of innovativeness. However, taking into account the highly dynamic and substantially hostile environment in those sectors, innovation may often not be the best strategic choice for market entry. In fact, the business practice confirms the extensive utilization of imitation strategy by technology entrepreneurs Meanwhile, the literature on entrepreneurship focuses almost exclusively on original innovators, underestimating the importance of imitation in the growth process and indicating shortage of research on imitative activities of entrepreneurs. Therefore this article presents discussion on the applicability of entrepreneurial orientation to imitators from the high-tech industries. en_US
dc.description.abstract Wielu badaczy potwierdza, że ze względu na wysoki poziom innowacyjności sektory wysokich technologii są wyjątkowo adekwatnym obiektem badawczym w zakresie studiowania działań przedsiębiorczych. Niemniej jednak dynamika i niestabilność otoczenia w tych sektorach sprawia, że innowacja to nie zawsze najlepsza strategia wejścia na rynek. W rzeczywistości praktyka gospodarcza wskazuje na szerokie wykorzystanie strategii imitacji przez przedsiębiorców sektorów technologicznych. Tymczasem literatura poświęcona przedsiębiorczości skupiona jest niemal wyłącznie na oryginalnych innowatorach i radykalnych innowacjach marginalizując znaczenie imitacji w procesie rozwoju na poziomie gospodarki, sektora jak i indywidualnych przedsiębiorstw. Istnieje zatem wyraźny niedobór badań nad wykorzystaniem imitacji w działaniach przedsiębiorczych. Dlatego niniejszy artykuł przedstawia dyskusję na temat możliwości przypisania przedsiębiorczej orientacji imitatorom funkcjonujących w sektorach wysokich technologii. pl
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University en_US
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject imitation en_US
dc.subject high-technology firms en_US
dc.subject entrepreneurial orientation en_US
dc.subject imitacja en_US
dc.subject wysokiej technologii firmy en_US
dc.subject orientacja przedsiębiorcza en_US
dc.title Matching Imitative Activity of High-Tech Firms with Entrepreneurial Orientation en_US
dc.type article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info