Marketing polityczny w teorii i praktyce (wybrane zagadnienia)

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rawski, Marek
dc.contributor.author Winkowska, Katarzyna
dc.date.accessioned 2013-11-14T09:00:56Z
dc.date.available 2013-11-14T09:00:56Z
dc.date.issued 2010-04-26 11:19:59
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1480
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest dokonanie charakterystyki zjawiska marketingu na rynku politycznym z punktu widzenia jego struktury i teorii, a także praktyki wykorzystywanej podczas realizacji strategii kampanii prezydenckiej w Polsce. Praca składa się z czterech rozdziałów, z których pierwsze trzy zawierają kwestie teoretyczne, natomiast czwarty obejmuje treści empiryczne. Rozdział pierwszy zawiera rozważania na temat istoty zjawiska marketingu w polityce oraz sposobu jego panowania i budowania. Rozdział ten podejmuje zagadnienia koncepcji marketingu oraz możliwości osiąganych wskutek zaczerpnięcia i realizacji metod marketingowych na podłożu politycznym. W rozdziale drugim skoncentrowano się na elementach tworzących marketing polityczny, ich cechach szczególnych oraz technikach realizacji. Przedmiotem rozważań w rozdziale trzecim są marketingowe kampanie wyborcze, wykorzystywane podczas ich realizacji badania rynku politycznego oraz metody i strategie marketingowe, które realizują cele kampanii. Rozdział ostatni skoncentrowany jest na praktycznej części marketingu politycznego, zastosowania jego metod, technik i strategii w polskich wyborach prezydenckich od momentu pierwszych prób przeniesienia marketingu na arenę polityczną w 1990 roku. Istnieje wiele technik marketingu politycznego, ale żaden sztab nie obejdzie się bez śledzenia opinii elektoratu i wyciągania z badań wniosków dla strategii. Specjaliści są zdania, iż pierwszoplanowe znaczenie w przebiegu kampanii ma wizerunek kandydata, który tworzony jest przy pomocy specjalistów na długo przed wyborami. Polityka medialna może jednak poprawić lub osłabić szanse kandydata. Marketing polityczny to nowy sposób, koncepcja w polityce. Jego dyscyplina łączy w sobie dorobek politologii, socjologii, psychologii i marketingu, wprowadzając przede wszystkim do polityki zestaw praktycznych marketingowych narzędzi, ułatwiających skuteczne komunikowanie polityczne i podnoszących efektywność działań. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing polityczny pl
dc.subject kampania wyborcza pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject public relations pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.title Marketing polityczny w teorii i praktyce (wybrane zagadnienia) pl
dc.title.alternative Political marketing: theory and practice (selected issues) pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-13T15:04:31Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info