Abstract:
Niniejsza praca podejmuje wątek analizy teoretycznej zarazem pogłębionej
przez badania , który dotyczy metod i technik z zakresu PR. W pracy przyjęto założenie, że
promocja reputacji firmy „PIWNICZANKA” dotyczy zróżnicowanych metod i technik
upowszechniania informacji o promowanych produktach. Promocja jest jednym z
ważniejszych instrumentów komunikacji marketingowej i jest niezbędnym elementem w
dialogu przedsiębiorstwa z otoczeniem zewnętrznym.
Punktem wyjścia dla rozważań zawartych w omawianej pracy była koncepcja
nowoczesnego marketingu, w której pod wpływem globalizacji i postępu technologicznego
możliwa stała się dwustronna komunikacja przedsiębiorstwa z konsumentami.
Poprzez charakterystykę form komunikacji oraz jej instrumentów zmierzano w niniejszej pracy do
pogłębionej analizy i refleksji dotyczącej metod i technik promocji reputacji. Na tej
podstawie można sformułować wniosek, że są one istotnymi przejawami budowania
przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
W pracy podjęto próbę uzyskania odpowiedzi na pytanie: jakie
znaczenie dla rozwoju firmy (tutaj mowa o przedsiębiorstwie „PIWNICZANKA”) mają
podstawowe metody i techniki z zakresu PR. W związku z tym niezbędne było
przybliżenie zagadnień związanych z otoczeniem przedsiębiorstwa, jego relacji z tymże
otoczeniem, szczególnie zewnętrznym. W tym celu przeprowadzono badanie. Dzięki
przeprowadzonej ankiecie oraz wywiadowi zgromadzono dane źródłowe, które zostały
poddane analizie, która pozwoliła dokonać interpretacji wyników badań i postawić wnioski
końcowe. Przeprowadzone badanie pozwoliło na rozwiązanie sformułowanego problemu
badawczego i osiągnięcie wyznaczonych celów niniejszej pracy. Potwierdzone zostały
również postawione hipotezy.