Opracowanie strategii rozwoju firmy Żagiel S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Wal, Joanna
dc.date.accessioned 2013-11-22T20:12:46Z
dc.date.available 2013-11-22T20:12:46Z
dc.date.issued 2010-07-08 14:15:42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1690
dc.description.abstract Celem głównym pracy jest opracowanie strategii rozwoju firmy Żagiel S.A. w oparciu o metody analizy SWOT. W pracy przedstawiony został praktyczny aspekt tej metody na przykładzie badanej firmy. Niniejsza praca ma charakter teoretyczno – empiryczny. Część teoretyczna została opracowana na podstawie literatury przedmiotowej – podręczników, monografii itp. oraz w oparciu o akty prawne. W części empirycznej posłużono się danymi wtórnymi i dokumentacją wewnętrzną udostępnionymi przez firmę Żagiel S.A. W części teoretycznej pracy starano się przybliżyć zagadnienia związane z zarządzaniem, zarządzaniem strategicznym, strategią oraz procesem tworzenia strategii rozwoju organizacji. Przedstawiono i scharakteryzowano koncepcje (schematy) formułowania strategii oraz jej elementy. Zwrócono także uwagę na pojęcie analizy strategicznej oraz opisano najważniejsze metody przeprowadzenia takiej analizy, ze szczególnym uwzględnieniem analizy SWOT. Część empiryczna zawiera charakterystykę badanej firmy, produktów przez nią oferowanych oraz otoczenia, na którym działa firma. Ponadto zaprezentowano, przeprowadzoną dla firmy Żagiel S.A., analizę strategiczną w oparciu o metody SWOT oraz wyniki tej analizy. Firma powinna wykorzystywać swoje mocne strony, jakimi są znana i ugruntowana marka, stabilność finansowa, długi staż na rynku usług finansowych, by przezwyciężać zagrożenia (pojawienie się nowych konkurentów) i ograniczać wpływ słabych stron (zależność od niewielu oferowanych usług). Zastosowanie strategii mini – maxi jest najbardziej odpowiednim działaniem w aktualnej sytuacji firmy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject otoczenie przedsiębiorstwa pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject strategia rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.title Opracowanie strategii rozwoju firmy Żagiel S.A. pl
dc.title.alternative Formulation of a development strategy on the example of Żagiel S.A. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-22T10:54:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info