dc.description.abstract |
Niniejsza praca zasadniczo koncentruje się na wpływie zmian personalnych w
Radzie Ministrów kierowanej przez Leszka Millera na zmiany jej popularności (a także
poparcia) oraz społeczną percepcję premiera. W polskiej literaturze przedmiotu tematyka ta nie została poruszona. Pierwszy rozdział pracy dzieli się na dwie części traktujące o odrębnych kwestiach teoretycznych. W pierwszej została opisana pozycja ustrojowa premiera ze szczególnym uwzględnieniem jego kompetencji w zakresie kształtowania składu Rady Ministrów zarówno podczas formowania gabinetu, jak i w okresie jego funkcjonowania. Z kolei przedmiotem drugiej części rozdziału są kwestie związane z marketingiem politycznym – jego geneza, definicje i narzędzia. W drugim rozdziale pracy przedstawiono krótki zarys historyczny działalności Sojuszu Lewicy Demokratycznej od momentu powstania koalicji wyborczej SLD (lipiec 1991 rok) aż do utworzenia partii politycznej o tej nazwie (kwiecień 1999 rok). W rozdziale tym zostały przedstawione sylwetki piętnastu ministrów oraz premiera. Trzeci rozdział pracy został poświęcony zmianom personalnym jakie zostały dokonane przez premiera w okresie od powołania rządu, 19 października 2001 roku do momentu jego dymisji, 2 maja 2004 roku. W rozdziale czwartym została przedstawiona analiza zmian poparcia dla rządu oraz dla Leszka Millera na przestrzeni ponad trzydziestu miesięcy urzędowania. Badaniu zostały poddane zmiany poziomu zadowolenia z faktu, że Miller stoli na czele rządu, a także zmiany poziomu zaufania i nieufności do jego osoby. |
pl |