Abstract:
Z uwagi na swą specyfikę sektor ubezpieczeniowy wymaga odrębnego
potraktowania. Niematerialność oferowanych usług powoduje, iż należy dokonać
nieco innego doboru instrumentów marketingu-mix niż w przypadku sprzedaży
produktów konsumpcyjnych. Wobec powyższego wydaje się, że podjęcie analizy w zakresie promocji usług ubezpieczeniowych jako instrumentu marketingu-mix jest w pełni uzasadnione. Zasadniczym celem pracy jest przedstawienie narzędzi promocji usług
ubezpieczeniowych jako instrumentu marketingu-mix. Tak sformułowany cel wymaga
omówienia marketingu-mix i jego instrumentów, przedstawienia promocji-mix i jej narzędzi, oraz zanalizowania koncepcji promocji-mix usług ubezpieczeniowych. Powyższe zagadnienie rozważy się w skali mikroekonomicznej na przykładzie firmy Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. filia Nowy Sącz. W pracy astosuje się analizę i syntezę jako metody badawcze. Praca składa się z dwóch zasadniczych części - teoretycznej i badawczej
(koncepcyjnej). W części teoretycznej (rozdz. 2 i 3) omówi się (z punktu widzenia
producenta): produkt, cenę, promocję, dystrybucję i personel oraz (z punktu widzenia klienta): korzyści dla klienta, koszt, wygoda nabycia i komunikacja społeczna jako
podstawowe instrumenty marketingu-mix oraz reklamę, promocję sprzedaży, public
relations i publicity, sprzedaż osobistą, marketing bezpośredni, merchandising
i sponsoring jako narzędzia promocji-mix. W części badawczej (rozdz. 4) zanalizuje
się zastosowanie narzędzi promocji usług ubezpieczeniowych jakie stosuje firma
Generali T.U. S.A. w celu pozyskiwania nowych klientów.