dc.contributor.advisor |
Rutkowski, Marek |
|
dc.contributor.author |
Białoszewska, Ewelina |
|
dc.date.accessioned |
2013-12-06T13:58:29Z |
|
dc.date.available |
2013-12-06T13:58:29Z |
|
dc.date.issued |
2013-08-31 11:52:47 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/2069 |
|
dc.description.abstract |
Celem pracy jest identyfikacja opinii oraz postaw konsumentów na temat budowania przewagi konkurencyjnej przez firmę Procter & Gamble. Przeprowadzone badania dotyczyły opinii na temat zakresu działań, jakie firma podjęła w celu umocnienia swojej pozycji rynkowej. Mianowicie, rozważania dotyczą społecznej odpowiedzialności P&G, działań sponsoringowych, budowania marki przedsiębiorstwa i jego produktów oraz orientacji przedsiębiorstwa na innowacje. Wykorzystaną w badaniu metodą była ankieta (technika: ankieta internetowa), natomiast narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Przeprowadzone badania miały charakter międzynarodowy. Próba badawcza składała się z 100 konsumentów z trzech krajów: Austrii, Polski oraz Meksyku. Kwestionariusz ankiety dystrybuowano za pomocą mediów społecznych oraz e-mailem. Liczba respondentów w poszczególnych krajach wynosiła: 33 respondentów z Polski, 34 z Austrii oraz 33 z Meksyku. Badania wykazały, iż ponad 60% badanych osób zna markę P&G. Znaczna liczba badanej próby w procesie zakupowym kieruje się silnym wizerunkiem marki. Co więcej około 40% respondentów z każdego badanego kraju, bierze pod uwagę również odpowiedzialność społeczną i środowiskową firmy podczas procesu zakupowego. |
pl |
dc.description.abstract |
The purpose of the thesis is to identify the opinions and attitudes of consumers on the P&G competitive advantage. Conducted research concerned opinions of the range of activities, undertaken by company to strengthen the market position. Namely, the consideration involved the P&G social responsibility, sponsoring activities, building corporate brand and its products and focus on innovation. The used method in the research was survey (technique: internet survey), whereas research tool was survey questionnaire. Conducted research had international character. The sample group consisted of 100 consumers from three countries: Austria, Poland and Mexico. The survey questionnaire was distributed by use of social media and by e-mail. The number of respondents in each country was: 33 respondents from Poland, 34 from Austria and 33 from Mexico. The research showed, that over 60% of studied respondents know the P&G brand. The substantive number of the sample group is guided by strong brand image during purchase process. What is more, about 40% of respondents from each country, take in consideration the social and environmental responsibility during purchase process. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
przewaga konkurencyjna |
pl |
dc.subject |
odpowiedzialność społeczna |
pl |
dc.subject |
marka |
pl |
dc.subject |
badania marketingowe |
pl |
dc.subject |
Procter & Gamble |
pl |
dc.subject |
competitive advantage |
pl |
dc.subject |
social responsibility |
pl |
dc.subject |
brand |
pl |
dc.subject |
market research |
pl |
dc.title |
Budowanie przewagi konkurencyjnej na przykładzie firmy Procter & Gamble |
pl |
dc.title.alternative |
Building competitive advantage on the example of Procter & Gamble company |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-12-06T11:31:28Z |
|