Kreowanie wizerunku jednostek samorządu terytorialnego na przykładzie gminy wiejskiej Kamienica

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Janik, Justyna
dc.date.accessioned 2013-12-10T10:02:10Z
dc.date.available 2013-12-10T10:02:10Z
dc.date.issued 2013-07-29 14:42:52
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2147
dc.description.abstract Celem pracy jest pokazanie od strony teoretycznej znaczenia wizerunku jednostki samorządu terytorialnego oraz analiza wizerunku gminy na konkretnym przykładzie gminy wiejskiej Kamienica, poprzez badanie ankietowe, które przybliża postrzegany obraz gminy w odczuciu społeczności lokalnej. Badanie obejmowało mieszkańców gminy Kamienica. Hipotezie badawczej nadano brzmienie: obraz gminy Kamienica i Urzędu Gminy w oczach mieszkańców nie jest pozytywny. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy, zatytułowany „Wizerunek gminy w koncepcji marketingu terytorialnego”, zawiera zestawienie pojęcia i znaczenia marketingu terytorialnego, zaprezentowany tu został szeroki wachlarz instrumentów stosowanych w marketingu terytorialnym, a także opis wizerunku jednostki samorządu terytorialnego wraz z jego adresatami i procesem tworzenia. W rozdziale drugim „Analiza społeczno-gospodarcza gminy Kamienica” przedstawiono gminę, analizę gospodarczą oraz jej profil geograficzno-demograficzny, charakterystykę strategii. W rozdziale trzecim „Propozycja strategii w zakresie budowania wizerunku”, zaprezentowano wyniki z przeprowadzonego badania ankietowego ukazującego ocenę wizerunek gminy Kamienica, zarówno wizerunku jak i podejmowanych działań na rzecz jego tworzenia oraz propozycję dalszych działań. W niniejszej pracy zostały wykorzystane publikacje naukowe z obszarów: marketing terytorialny, zarządzanie, marketing, materiały z Urzędu Gminy Kamienica, aktualne ustawy oraz dane pochodzące z Internetu. Wyniki ankiety dały możliwość dokonania oceny i zweryfikowanie postawionej w pracy hipotezy. Postawiona hipoteza nie została potwierdzona. Stwierdzono przewagę przychylnych opinii, które mają olbrzymi wpływ na dalszy proces kreowania wizerunku i rozwoju gminy. pl
dc.description.abstract The image of the municipality is one of the intangible assets, which are important at the present time the instrument creating the competitive advantage of local government units. It plays a significant role in the decision making process regarding the place of residence, vacation planning and site selection for the project. The image itself often provides reliable information. The paper discusses the issue of the image of local government on the basis of theoretical issues related to territorial marketing. The practical aim of this thesis was to investigate and present residents' opinions commune Kamienica about its image, and on this basis to propose a strategy to improve it. Research hypothesis was, that the image of the Commune The building and the municipal office in the eyes of the inhabitants is not positive. It has been formulated based on our own observations, as the author is a resident of the municipality. The work consists of three parts. The first presents the essence of territorial marketing in the second characterizes the municipality tenement, with particular emphasis on its resources, and the third presents the methodology and results of empirical research .. The study used a survey. The respondents were residents belonging to intentionally - a random sample of residents of the community Kamienica. Questions related to aspects related to the components of the image of the municipality. The results did not confirm the research hypothesis. Although it formulated a number of recommendations, the implementation of which could improve still image Municipality and the Authority in the eyes of people. Used to write their source material made available by the Municipal Office Kamienica, adequate for the analysis of the problem of theoretical sources (books and articles) and websites. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject image pl
dc.subject territorial marketing pl
dc.subject county pl
dc.subject questionnaire pl
dc.subject Kamienica pl
dc.subject samorząd terytorialny pl
dc.subject marekting terytorialny pl
dc.subject wizerunek pl
dc.subject gmina pl
dc.title Kreowanie wizerunku jednostek samorządu terytorialnego na przykładzie gminy wiejskiej Kamienica pl
dc.title.alternative Creating the image of local government units on the example of rural areas Kamienica pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-09T16:20:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info