Abstract:
Za cel pracy przyjęto prezentację teoretycznego ujęcia motywacji, aby na tle tych rozważań przeprowadzić badanie systemu motywacji w wybranym przedsiębiorstwie. Tym samym, w pracy, oprócz teoretycznego ujęcia motywacji, ukazany został na przykładzie przedsiębiorstwa X system motywacyjny, jaki w nim zastosowano. Zaprezentowany system motywacyjny, na podstawie ograniczonych badań własnych poddany został ocenie, w celu sprawdzenia, czy to konkretne zastosowane rozwiązanie jest skutecznym instrumentem motywowania. Na podstawie tego badania podjęto próbę oceny zastosowanego systemu w odniesieniu do nieustającego podnoszenia jakości wykonywanej pracy tak, aby uzyskać satysfakcję klientów. W pracy wykorzystana została literatura przedmiotu, jak również dane pierwotne uzyskane w drodze realizacji badań własnych. Analizując przedstawiony system motywacyjny opisywanego przedsiębiorstwa można stwierdzić, że jest on skuteczny, ponieważ im wyższa jakość pracy, tym
lepsze wynagrodzenie, a firma dzięki wysokiej jakości standardu obsługi klienta – utrzymuje na rynku pojęcie lidera.