Zarządzanie logistyczne firmą dystrybucyjną na przykładzie BEM Spółka z o.o

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Kopaniecka Alicja
dc.date.accessioned 2013-12-22T12:12:42Z
dc.date.available 2013-12-22T12:12:42Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2624
dc.description.abstract W ostatnich latach, ze względu na dynamiczny rozwój rynku, coraz więcej przedsiębiorstw wprowadza zmiany w dotychczasowym sposobie zarządzania. Logistyka stanowi jedną z popularnych, nowoczesnych koncepcji zarządzania. Do jej głównych zadań należy integracja wszelkich procesów zachodzących w obrębie działalności biznesowej. Firmy coraz częściej wdrażające koncepcję, ze względu na jej dużą skuteczność w praktycznej działalności. Obecnie logistyka odgrywa kluczową rolę w pozyskaniu trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku. Do głównych korzyści z jej zastosowania należą: polepszenie zadowolenia klienta oraz obniżenie kosztów działalności. Zaprezentowana w niniejszej pracy firma BEM stanowi przykład przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, które jak dotąd nie wykorzystało możliwości jakie stwarza logistyka. Z tego względu procesy zachodzące w ramach przedsiębiorstwa, które jak dotąd nie wykorzystało możliwości jakie stwarza logistyka, a procesy zachodzące w ramach przedsiębiorstwa nie były w pełni skoordynowane. Autor ma tu na myśli procesy tzw. logistyki-mix, a więc obsługę zamówień, gospodarkę zapasami, magazynowanie oraz transport. Poza tym firma BEM często nie integrowała podejmowanych działań z pozostałymi uczestnikami łańcucha logistycznego. Skutkiem zaniechania pełnej integracji działań jest utrata wspomnianych korzyści rynkowych. Ze względu na rosnącą konkurencyjność na rynku taka sytuacja w dłuższym okresie może stanowić poważne zagrożenie dla dalszej działalności firmy. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie logistycznego podejścia do zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści jakie stwarza dla dalszego rozwoju firmy. Po części teoretycznej w pracy zawarto opis działalności firmy BEM na rynku herbat, jej dotychczasową strategię oraz zaprezentowano wyniki analizy SWOT oraz ocenę sprawności systemów: obsługi klienta, informacyjnego oraz dystrybucji. Ocenę przeprowadzono na podstawie wyników badania ankietowego klientów firmy oraz wywiadów wśród pracowników. Na podstawie oceny dotychczasowych działań oraz dostępnych danych, przedstawiono propozycje zmian w kierunku zarządzania logistycznego. Zmiany te mają doprowadzić do poprawy pozycji firmy jako dystrybutora na rynku herbaty. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject proces dystrybucji pl
dc.subject zarządzanie systemem logistycznym pl
dc.subject logistyka pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject herbata pl
dc.title Zarządzanie logistyczne firmą dystrybucyjną na przykładzie BEM Spółka z o.o pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info