dc.description.abstract |
Problematyka podejmowana w niniejszej pracy dotyczy analizy strategicznej. Jej celem natomiast jest dokonanie praktycznej oceny przedsiębiorstwa na przykładzie spółki BARTCHEM, podjęcie działań diagnozujących przedsiębiorstwo i jego otoczenie oraz zbudowanie planu strategicznego. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale I zostało wprowadzone pojęcie oraz geneza analizy strategicznej. Ponadto przedstawione zostało znaczenie analizy strategicznej i jej użytkowników. Dodatkowo zaprezentowano podstawy budowy planu strategicznego. Rozdział II napisany został w konwencji przeglądowej. Zawiera klasyfikację oraz prezentację podstawowych narzędzi analitycznych, w odniesieniu do badań makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz funkcjonowania i organizacji samego przedsiębiorstwa. Zostało tutaj również przedstawione podejście uniwersalne, czyli opisano metody zintegrowane. W rozdziale III dokonano przedstawienia przedsiębiorstwa BARTCHEM, które jest przedmiotem badań empirycznych niniejszej pracy. Zawarto w nim najważniejsze fakty oraz informacje na temat spółki, takie jak jej powstanie i rozwój oraz profile działalności. Dodatkowo została przeprowadzona finansowa analiza firmy. W ostatniej IV części pracy przeprowadzono praktyczną analizę przedsiębiorstwa BARTCHEM w pełnym zakresie, czyli zarówno analizę jego makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz samego przedsiębiorstwa. Kryterium doboru metod stanowiła ich praktyczna przydatność. Praca została napisana w oparciu o krajową i zagraniczną literaturę, natomiast materiał empiryczny pozyskano z zasobów firmy BARTCHEM oraz podczas konsultacji z zarządem spółki. |
pl |