Praca dotyczy promocji turystycznej gmin Gródek n/Dunajcem i Łososina Dolna,
będących zarazem członkami Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego. Głównym celem pracy jest analiza i ocena działań promocyjnych podejmowanych w wymienionych gminach.
W związku z realizacją celu, przeanalizowane zostały działania promocyjne gmin pod kątem wykorzystanych instrumentów promocji, jak również przeprowadzono badania ankietowe, w ramach których wypoczywający w badanych gminach turyści wyrazili swoje opinie na temat promocji tych gmin. Analiza materiału dotyczącego działalności promocyjnej gmin oraz wyniki badań ankietowych dają podstawy do stwierdzenia, że promocja turystyczna gmin Gródek n/Dunajcem i Łososina Dolna, w odniesieniu do ich walorów, jest niewystarczająca. Mówić tu należy o stosunkowo niewielu podejmowanych działaniach, jak i o zupełnym braku wykorzystania takich instrumentów jak promocja sprzedaży i marketing bezpośredni. Na podstawie wyników badań sformułowano wiele wniosków, które w większości stanowią uwypuklenie głównych problemów związanych z promocją turystyczną w Gródek n/Dunajcem i Łososina Dolna.
The work concerns the promotion of tourism communities Gródek n / Dunajcem and
Łososina Dolna, who are also members of the Association of Municipalities of Lake
Rożnowskie. The main aim of this study to analyze and evaluate promotional activities in
these communities. In connection with the order are analyzed municipalities promotional instruments used for promotion as well as the survey was conducted,in which the surveyed municipalities holidaymakers, tourists expressed their opinions on the promotion of those communities. Analysis of promotional material for the municipalities, and the results of the survey provide a basis to conclude that the municipal tourist promotion Gródek n / Dunajcem and Łososina Dolna in relation to their assets is insufficient. To say there is a relatively small
number of actions taken as and a complete lack of use of instruments such as sales promotion and direct marketing. Based on the findings formulated a number of conclusions that most are highlighting the main issues related to the promotion of tourism.