Internet jako nowoczesna platforma działań reklamowych na przykładzie wirtualnej kampanii reklamowej napoju owocowego „POMELO”

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Klisiński, Janusz
dc.contributor.author Knapik Monika
dc.date.accessioned 2014-01-03T20:19:45Z
dc.date.available 2014-01-03T20:19:45Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3263
dc.description.abstract Dobrze usytuowana w zasobach sieci WWW reklama uzyskuje znacznie większą skuteczność niż tradycyjna. Jest dziś jednym z najtańszych mediów reklamowych i ma globalny zasięg. Celem pracy jest przedstawienie reklamy internetowej oraz jej skuteczności w docieraniu i oddziaływaniu na konsumenta, przy założeniu, że zostanie ona wykorzystana we właściwy sposób. Przedstawiono reklamę jako instrument komunikacji. Scharakteryzowano Internet jako nowoczesny środek przekazu reklamowego, ze szczególnym uwzględnieniem form, jakie może przybierać reklama on-line. Zwrócono uwagę, że zrozumienie odmienności Internetu w stosunku do innych mediów, poznanie oferowanych możliwości i istniejących ograniczeń jest warunkiem skutecznej reklamy internetowej. W części praktycznej przedstawiona została wirtualna kampania reklamowa napoju owocowego „Pomelo” zrealizowana przez sieć reklamowa Ad.net, firmę badawczą Gemius oraz stowarzyszenie Interactive Advertising Bureau Polska. Opisano poszczególne etapy prowadzenia kampanii, tj. przygotowanie, prowadzenie i ocena jej rezultatów. Dogłębnej analizie poddany został przebieg kampanii oraz mechanizmy mierzące skuteczność jej przeprowadzenia (formy kreacyjne, zauważalność kampanii i zapamiętanie przekazu reklamowego, ocena kreacji reklamowych, branding reklamowy i intencje zakupu w grupie docelowej). Przy pisaniu pracy zostały wykorzystane metody obserwacji i analizy. Uzupełnieniem tych metod badawczych były wywiady przeprowadzone wśród specjalistów z zakresu reklamy on-line. Nie zawsze sprawdzone techniki i metody, znane z innych mediów mogą znaleźć zastosowanie w Internecie. Niezbędne jest wypracowanie nowych narzędzi, szczególnie w zakresie form reklamy, docierania do wybranych grup docelowych i mierzenia efektywności działań promocyjnych. Reklama internetowa jest skutecznym narzędziem docierania i oddziaływania na konsumenta, pod warunkiem, że potencjał Internetu zostanie we właściwy sposób wykorzystany. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject kampania reklamowa pl
dc.subject napój owocowy Pomelo pl
dc.subject branding pl
dc.subject reklama internetowa pl
dc.subject reklama on-line pl
dc.subject formy kreacyjne pl
dc.title Internet jako nowoczesna platforma działań reklamowych na przykładzie wirtualnej kampanii reklamowej napoju owocowego „POMELO” pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info