dc.description.abstract |
Dobrze usytuowana w zasobach sieci WWW reklama uzyskuje znacznie
większą skuteczność niż tradycyjna. Jest dziś jednym z najtańszych
mediów reklamowych i ma globalny zasięg.
Celem pracy jest przedstawienie reklamy internetowej oraz jej skuteczności w docieraniu i oddziaływaniu na konsumenta, przy założeniu, że zostanie ona wykorzystana we właściwy sposób. Przedstawiono reklamę jako instrument komunikacji. Scharakteryzowano Internet jako nowoczesny środek przekazu reklamowego, ze szczególnym uwzględnieniem form, jakie może przybierać reklama on-line. Zwrócono uwagę, że zrozumienie odmienności Internetu w stosunku do innych mediów, poznanie oferowanych możliwości i istniejących ograniczeń jest warunkiem skutecznej reklamy internetowej. W części praktycznej przedstawiona została wirtualna kampania reklamowa napoju owocowego „Pomelo” zrealizowana przez sieć reklamowa Ad.net, firmę badawczą Gemius oraz stowarzyszenie Interactive Advertising Bureau Polska. Opisano poszczególne etapy prowadzenia kampanii, tj. przygotowanie, prowadzenie i ocena jej rezultatów. Dogłębnej analizie poddany został przebieg kampanii oraz mechanizmy mierzące skuteczność jej przeprowadzenia (formy kreacyjne, zauważalność kampanii i zapamiętanie przekazu reklamowego, ocena kreacji reklamowych, branding reklamowy i intencje zakupu w grupie docelowej). Przy pisaniu pracy zostały wykorzystane metody obserwacji i analizy. Uzupełnieniem tych metod badawczych były wywiady przeprowadzone wśród specjalistów z zakresu reklamy on-line.
Nie zawsze sprawdzone techniki i metody, znane z
innych mediów mogą znaleźć zastosowanie w Internecie. Niezbędne jest wypracowanie
nowych narzędzi, szczególnie w zakresie form reklamy, docierania do wybranych grup
docelowych i mierzenia efektywności działań promocyjnych. Reklama internetowa jest skutecznym
narzędziem docierania i oddziaływania na konsumenta, pod warunkiem, że
potencjał Internetu zostanie we właściwy sposób wykorzystany. |
pl |