Badanie poziomu satysfakcji klientów korzystających z usług ubezpieczeń komunikacyjnych w PZU S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Malczak, Jan
dc.contributor.author Hebda Marzena
dc.date.accessioned 2014-01-08T19:27:31Z
dc.date.available 2014-01-08T19:27:31Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3559
dc.description.abstract Ubezpieczenia są silnie związane z rozwijającą się gospodarką rynkową, w której ich znaczenie rośnie, a instytucje ubezpieczeniowe stanowią integralną część rynku finansowego. W warunkach rosnącej konkurencji najważniejszym czynnikiem utrzymania się przedsiębiorstwa na rynku oraz długofalowego rozwoju jest zadowolenie klienta. Przedsiębiorstwa zorientowane na klienta łatwiej dostosowują ofertę do oczekiwań nabywców i osiągają wyższy poziom spełnienia tych oczekiwań. Celem pracy jest prezentacja ubezpieczeń ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń komunikacyjnych, oraz zbadanie w jakim stopniu są usatysfakcjonowani klienci korzystający z usług ubezpieczeń komunikacyjnych w PZU S.A. Przedstawiono zagadnienia powstania i kształtowania się ubezpieczeń w okresie transformacji ustrojowej i gospodarczej oraz opisano sytuacje na rynku ubezpieczeń w Polsce. Scharakteryzowano ubezpieczenia komunikacyjne poczynając od obowiązkowych ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej kierowcy i właściciela pojazdu w kraju i zagranicą, poprzez ubezpieczenia casco komunikacyjne, kończąc na dodatkowych opcjach - NNW kierowcy i assistance, dodawanych do pakietów PZU S.A. Wskazano normy prawne dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych, oraz przedstawiono dzieje instytucji publiczno-prawnych, które poprzedzały PZUW, a następnie PZU S.A. Porównano stawki ubezpieczeń komunikacyjnych stosowanych w PZU S.A. oraz w firmie konkurencyjnej TUiR WARTA S.A. Poziom satysfakcji klientów korzystających z usług ubezpieczeń komunikacyjnych w PZU S.A. określono po przeanalizowaniu wyników badania ankietowego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject ubezpieczenia pl
dc.subject ubezpieczenia komunikacyjne pl
dc.subject ubezpieczenia autocasco pl
dc.subject ubezpieczenia NNW pl
dc.subject ubezpieczenia dobrowolne pl
dc.subject jakość usług pl
dc.subject satysfakcja klientów pl
dc.subject transformacja ustrojowa i gospodarcza pl
dc.title Badanie poziomu satysfakcji klientów korzystających z usług ubezpieczeń komunikacyjnych w PZU S.A. pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info