Celem pracy jest przedstawienie i próba analizy zarządzania sprzedażą w przedsiębiorstwie branży motoryzacyjnej oraz jego potencjału rozwojowego. Za przykład do zaprezentowania i analizy procesu zarządzania działem handlowym posłużyła firma Moto Budrex Sp. z o.o. – dealer marki KIA i HYUNDAI, jeden z liderów na rynku wymiany opon oraz właściciel kilku punktów serwisowych zlokalizowanych na terenie kraju. W pracy przeprowadzono analizę działu sprzedaży firmy Moto Budrex oraz diagnozę potencjału rozwojowego i identyfikację etapu rozwoju na podstawie modelu Churchilla i Lewis. Wykorzystano wiele różnych źródeł a syntetyczne konkluzje zaprezentowano w podsumowaniu.
The purpose of this elaboration is to present and analysis issues of sales managing in a company working on automotive market and their potential development. This ongoing process of properly managed sales department is showed on the example of Moto Budrex Sp. z o.o. company - dealer for KIA and Hyundai, one of the leaders in the tire replacement market and the owner of several service points located throughout the country. Example of Moto Budrex proves, that good sales department managing is a good investment and can bring lot of benefits to the company.