W pracy zwrócono uwagę na istotną rolę i znaczenie zarządzania marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem strategii zarządzania marketingowego oraz wpływu, jaki wywiera ono na konkurencyjność w branży hotelarskiej. Wykazano wykorzystywane przez hotele elementy marketingu-mix. Wyjaśniono istotę zachowań nabywczych i proces decyzyjny. Dokonano charakterystyki rynku usług hotelarskich na przykładzie regionu nowosądecczyzny. Zaprezentowano sposoby promocji usług hotelarskich na przykładzie Hotelu Perła Południa. Na podstawie analizy literatury źródłowej stwierdzono, że zastosowanie nowoczesnych form promocji odgrywa istotną rolę w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w analizowanej branży.
The thesis highlights the important role and importance of marketing management, with particular emphasis on strategy, marketing management and the impact it has on the competitiveness in the hospitality industry. Has been described elements of mix marketing used by hotels as well as nature of buying behavior and decision-making. Characteristics of the turism and hotel market has been made on the example of hotels from Nowy Sącz region. Presented ways of promoting the hotel based on example Perła Południa Hotel. Based on analysis of the source literature, it was found that the use of modern forms of promotion plays a vital role in achieving competitive advantage in the analyzed industry.