Fuzje i przejęcia są od dawna wykorzystywaną opcją strategiczną przedsiębiorstw działających w gospodarce rynkowej. Ostatnio obserwuje się znaczne nasilenie tych działań w krajach wysokorozwiniętych, zarówno pod względem ...
Odpowiednia osobowość menedżera, jest niezbędna dla potrzeb prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niniejsza praca ma na celu dogłębną analizę charakteru menedżera oraz zaprezentowanie cech osobowości oraz jego ...
Celem pracy jest charakterystyka proces audytu wewnętrznego systemu jakości opartego na PN-EN ISO 9001:2000. Przy tworzeniu pracy bazowałem na opracowaniach, stronach internetowych, normie PN-EN ISO 9001:2000 oraz wywiadach ...
Praca przedstawia zjawisko bezrobocia, które jest obecnie najbardziej istotnym problemem, który dotyka setki milionów ludzi w świecie i miliony ludzi w naszym kraju. Celem pracy jest przedstawienie zjawiska bezrobocia na ...
W pracy zwrócono uwagę na bardzo ważny w dzisiejszym świecie problem bezrobocia, a terenem badań jest miasto Tarnów, a także Powiat Tarnowski. W pierwszej części opisano ogólnie zjawisko bezrobocia, jego rodzaje i koszty. ...
Celem pracy jest ocena budżetu gminy Ryglice, a w szczególności struktury budowy budżetu gminy. Analizowane lata to 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 rok. W latach tych została określona ogólna sytuacja gminy. Gmina w swej ...
Celem pracy jest przybliżenie istoty controllingu, oraz zasad i sposobu jego wykorzystania w przedsiębiorstwie OPTIMUS IC S.A .z siedzibą w Nowym Sączu. Omówiono podstawy teoretyczne funkcjonowania controllingu, przedstawiono ...
Celem pracy jest przedstawienie źródeł dochodów gmin z tytułu podatków i opłat na szczeblu lokalnym oraz analiza struktury dochodów podatkowych przykładzie gminy Chełmiec w latach 1999 -2003. Dokonano identyfikacji tendencji ...
W pracy przedstawiono działania marketingowe na rynku farmaceutycznym. Badania prowadzone opierały się na analizie aktów prawnych, dostępnej literaturze i stadium przypadku indywidualnego. W pracy tej przedstawiłam ...
Przedmiotem rozważań niniejszej pracy jest polityka promocji usług bankowych, stanowiąca element marketingu bankowego, na przykładzie działań ING Banku Śląskiego. Nadrzędnym celem pracy jest przedstawienie technik promocji ...
Celem pracy jest umiejscowienie i wskazanie roli promocji, jako istotnego narzędzia obecnego w rozwoju, pozyskiwaniu rynku oraz realizacji zaplanowanych celów przedsiębiorstwa na przykładzie działań podejmowanych przez ...
Historia powstania ogrodów działkowych sięga 1856 roku kiedy to w Lipsku na terenie dzisiejszych Niemiec powstało Pierwsze Towarzystwo Ogrodów Działkowych. W Polsce ogrody działkowe od samego początku powstania II ...
Przedmiotem niniejszej pracy jest problematyka inwestycji gminnych. Inwestycje lokalne są niezwykle ważne dla rozwoju gospodarczego i społecznego gminy. Stanowią źródło przewagi konkurencyjnej. Dzięki rozwiniętej infrastrukturze ...
Celem pracy jest ukazanie charakterystycznych dla Rosji sylwetek prezydentów – Borysa Jelcyna oraz Władimira Putina. Mimo, że temat ten jest pozornie znany, nie został on odpowiednio uporządkowany w żadnych pracach badawczych. ...
Celem pracy z teoretycznego punktu widzenia jest zarysowanie istoty przedsiębiorczości rodzinnej, elementów jej historii oraz form prowadzenia działalności gospodarczej. Z empirycznego punktu widzenia zaś cel pracy sprowadzał ...
Rozrachunki określa się jako stosunki prawne oraz prawa i procedury majątkowe, które są ściśle powiązane nie tylko z podmiotami prowadzącymi działalność rachunkową, ale także z każdym przedsiębiorstwem handlowo-usługowym. ...
Motywowanie to jedna z podstawowych zarazem ważniejszych funkcji procesu zarządzania zasobami ludzkimi. Pojawia się tam, gdzie jest mowa o mobilizacji do konkretnego działania, gdzie jest chęć osiągnięcia złożonego celu. ...
Celem niniejszej pracy jest scharakteryzowanie konfliktu w przedsiębiorstwie oraz
określenie wpływu jaki wywiera na pracowników. Analizie poddana zostanie firma Truck
Partner zarówno pod względem relacji panujących ...
Tematem pracy są kontrowersyjne aspekty reklamy i ich wpływ na odbiorców. Praca składa się z trzech rozdziałów, z których pierwszy jest poświęcony charakterystyce mediów reklamowych, takich jak - telewizja, radio, Internet. ...
Na początku lat dziewięćdziesiątych w Polsce w krótkim okresie powstało kilkadziesiąt nowych banków, które drastycznie zmieniły obraz rynku. Zaczęły one oferować nabywcom indywidualnym i instytucjonalnym coraz to bardziej ...