Niniejsza praca przedstawia elementy marketingu usług agroturystycznych. Pierwsza część pracy poświęcona została opisaniu podstawowych zagadnień dotyczących formy wypoczynku jakim jest agroturystyka. Przedstawiono pokrótce jej rodzaje oraz formy usług. W dalszej części pracy przedstawiono rozmiary zjawiska agroturystyki na świecie oraz opisano na wybranych przykładach państw europejskich działalność agroturystyczną. W rozdziale trzecim ukazano zagadnienia związane z promocją produktu agroturystycznego. Przedstawiono jaki wpływ na promocję ma reklama, Internet. Przedstawiono wpływ promocji na sprzedaż usług agroturystycznych na konkretnym przykładzie austriackiego gospodarstwa. W rozdziale czwartym opisano kolejny instrument marketingu jakim jest dystrybucja. Przedstawiono zagadnienia dotyczące kanałów dystrybucji, ceny oraz elementy polityki cenowej. Na wybranych przykładach gospodarstw agroturystycznych województwa małopolskiego przedstawiono ofertę agroturystyczną. W ostatniej części pracy skupiono się na strategii marketingowej związanej z usługami agroturystycznymi. Przedstawiono czynniki jakie powinny być brane pod uwagę przy obieraniu kierunku działań marketingowych.
This work is showing elements of the services marketing farm tourism. The first part of the work was devoted to describing the essential issues concerning the form of rest a farm tourism is which. Briefly for her kinds and forms of services were described. Hereinafter the work was described scale of the phenomenon of the farm tourism in the world and on chosen examples of European countries farm tourism activity was described. In the chapter three issues connected from the farm tourism product were portrayed. What influence on the promotion was described my advertisement, Internet. An influence of the promotion was described for sale of farm tourism services on the concrete example of the Austrian household. In the fourth chapter a next marketing instrument distribution is which was described. Issues concerning delivery channels, prices and elements of the pricing policy were described. On chosen examples of farm tourism households of the Lesser Poland province a farm tourism offer was presented. In the last part of the work they concentrated on marketing strategy associated with farm tourism services. Factors which should be taken into consideration at picking direction of marketing action were described.