Wizerunek to wyobrażenie, jakie funkcjonuje w opinii publicznej w związku z
daną osobą lub firmą. Tożsamością nazwać można zbiór cech które przedsiębiorstwo
chce zamanifestować otoczeniu w którym działa. Zadaniem logo jest kreowanie
wyraźnego i niezakłóconego wizerunku marki, którą to właśnie logo reprezentuje.
Dobry znak powinien budzić poczucie zaufania i profesjonalizmu, a co się z tym wiąże,
powinien mieć udział w kształtowaniu silnych relacji między firmą, a interesariuszami.
Celem niniejszej pracy są rozważania nad istotą, znaczeniem i wykorzystaniem
loga w praktyce działalności firmy. W pracy zwrócono uwagę na znaczenie loga jako
elementu systemu identyfikacji wizualnej firmy w kształtowaniu jej pozytywnego
wizerunku. Ponadto celem jest zaprojektowanie logotypów dla wybranych
przedsiębiorstw, prowadzących zróżnicowaną działalność gospodarczą, różnej
wielkości, funkcjonujących na różnych rynkach. Dla każdej z wybranych firm
opracowano księgę znaku, które zamieszczono w załączniku do niniejszej pracy.
Image is a notion functioning in the public opinion in reference to a particular person
or company. Identity could be described as a set of characteristics a company desires to
display in its environment. A role of a logo is shaping a clear, smooth image of the enterprise it represents. A good logo should raise customers’ confidence as well as manifest professionalism, and thus take part in the process of forging strong relationships between the company and stakeholders.
The purpose of the following thesis is a contemplation of the meaning and practical
applications of a logo. The writing will present the importance of a logo as an element of the company’s visual identification system when creating the enterprise’s positive image. The aim of the thesis is also designing logos for chosen companies, which run businesses different from each other in terms of scope and fields they operate in. For each of the chosen companies a corporate identity was created and enclosed with the following thesis.