dc.description.abstract |
Celem pracy jest analiza wpływu sytuacji konfliktowych pojawiających się w szkole na skuteczne nią zarządzanie. Przedstawiono teoretyczną analizę konfliktu, jego definicji i znaczenia w życiu każdego człowieka i w życiu organizacji oraz przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych, dynamika i etapy konfliktu oraz sposoby rozwiązywania już zaistniałych sytuacji konfliktowych. Zaprezentowano definicje, teorie i procesy zarządzania, style kierowania oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. Zwrócono uwagę na zarządzanie placówką oświatową, jako specyficzną organizacją, w której bardzo ważnym elementem jest kierowanie personelem. Przedstawiono definicje organizacji, strukturę szkoły jako organizacji, zadania i kompetencje organów prowadzących szkołę oraz elementy i zasady współpracy szkoły z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli. Zaprezentowano badania przeprowadzone w Zespole Szkół w Wielogłowach oraz w Szkole Podstawowej w Marcinkowicach oraz prezentację wniosków z przeprowadzonych badań empirycznych dotyczących występowania sytuacji konfliktowych i ich wpływu na skuteczne zarządzanie szkołą. |
pl |