dc.contributor.advisor |
Tucholska, Stanisława |
|
dc.contributor.author |
Pietrzak, Joanna |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-16T06:37:24Z |
|
dc.date.available |
2014-01-16T06:37:24Z |
|
dc.date.issued |
2012-09-02 15:58:13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/4085 |
|
dc.description.abstract |
Przeprowadzone badania miały na celu określenie związków między perfekcjonizmem a
wypaleniem szkolnym uczniów. Głównym celem była odpowiedź na następujące pytanie : Czy i jakie powiązania występują pomiędzy perfekcjonizmem a wypaleniem szkolnym u młodzieży licealnej? W badaniu wzięło udział 197 uczniów Liceum Ogólnokształcącego imienia Jana Długosza w Nowym Sączu, w wieku od 15 do 18 lat. Zestaw testów składał się z Wielowymiarowej Skali Perfekcjonizmu (FMPS) R.O. Frosta, Kwestionariusza Wypalenia Szkolnego (MBI-U) C.Maslach, W. Schaufeli, Kwestionariusza Zaangażowania w Naukę Szkolną (UWES-U) W. Schaufeli, A. Bekker i M. Salanova oraz Arkusza personalnego własnej konstrukcji. Przyjęte w pracy hipotezy zostały zweryfikowane pozytywnie a uzyskane wyniki pozwoliły na wyciągniecie następujących wniosków : (1) zbytnia koncentracja na błędach, nadmierny rodzicielski krytycyzm oraz poddawanie w wątpliwość swoich umiejętności łączą się z wypaleniem szkolnym u badanej młodzieży; (2) wysokie standardy osobiste oraz preferencja porządku i organizacji sprzyjają lepszemu zaangażowaniu w naukę szkolną. Przeprowadzone analizy statystyczne i psychologiczne danych empirycznych
wskazują na złożony charakter powiązań pomiędzy perfekcjonizmem a wypaleniem szkolnym młodzieży. |
pl |
dc.description.abstract |
The aim of the research was to determine the relationship between perfectionism and burnout school students. The main objective was to answer the following question Do and what kind of relationships exist between perfectionism and burnout high school students in school? In the research took place 197 high school students from the Jan Dlugosz Secondary School in Nowy Sacz, aged from 15 to 18 years. The battery of tests consisted of Frost Multidimensional Perfectionism Scale (FMPS) of R.O. Frost, Maslach Burnout Inventory (MBI-U) C.Maslach, W. Schaufeli, Utrecht Work Engagement Scala (UWES-U) W. Schaufeli, A. Bekker, M. Salanova and Personal Sheet of the own design. Accepted hypothesis of research were verified successfully and the results led to the following conclusions: (1) excessive focus on mistakes, excessive parental criticism and calling into question its ability to connect to the burning of the young people at the school, (2) a high standard of personal and preference order and organization contribute to a better involvement in schooling. Performed statistical and psychological analyzes of empirical data indicate the complexity of the relationship between perfectionism and burnout school youth. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
perfekcjonizm |
pl |
dc.subject |
młodzież |
pl |
dc.subject |
wypalenie |
pl |
dc.subject |
psychologia człowieka |
pl |
dc.subject |
badania psychologiczne |
pl |
dc.subject |
wypalenie szkolne |
pl |
dc.title |
Perfekcjonizm a wypalenie u młodzieży szkolnej |
pl |
dc.title.alternative |
Perfectionism and school burnout among youth |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-01-15T12:42:53Z |
|