Abstract:
Celem pracy jest próba znalezienia sposobów podwyższenia satysfakcji klientów Spółki NONNA & SONS poprzez usprawnienie głównych elementów mających wpływ na realizację transakcji. Zaprezentowano aspekty handlu zagranicznego, jego formy i funkcje oraz formuły stosowane w praktyce handlu zagranicznego. Scharakteryzowano elementy transakcji w dziedzinie importu, które składają się na całość transakcji handlu zagranicznego występujących w przedsiębiorstwach importowych. Do elementów tych zalicza się przygotowanie transakcji, czyli działania polegające na badaniu rynków oraz zbieraniu informacji na temat potencjalnych dostawców. Opisano negocjowanie warunków kontraktu, złożenie zamówienia oraz proces realizacji kontraktu, który kończy się rozliczeniem i kontrolą transakcji. Przedstawiono charakterystykę firmy NONNA & SONS Sp. z o.o., - importera artykułów dekoracyjnych, która dla potrzeb pracy udostępniła swoje dane dotyczące historii, struktury zatrudnienia, produktów, odbiorców oraz dostawców. Dokonano identyfikacji podstawowych transakcji występujących w imporcie, scharakteryzowano je i ujęto w ramy na podstawie informacji uzyskanych z literatury przedmiotu. Przedłożono wnioski dotyczące możliwości usprawnień w sferze obsługi klienta, poprzedzone badaniem dotyczącym oceny poziomu jakości obsługi. Wskazano najistotniejszą dziedzinę wymagającą udoskonalenia, a mianowicie obieg informacji. Przedstawiono kilka możliwości usprawnień prowadzących do poprawy jakości usług, a co za tym idzie, do poprawy wizerunku firmy i zyskania sobie lojalności klientów.