Abstract:
Celem pracy jest rozpoznanie istoty koncepcji marketingu usług turystycznych, a także przedstawienie narzędzi marketingu mix w działalności biura turystycznego. Główną tezą
pracy jest stwierdzenie: zastosowanie koncepcji rozszerzonego marketingu mix w działalności biura turystycznego pozwala budować zadowolenie klientów.
Rozdział pierwszy poświęcony jest wyjaśnieniu pojęcia marketingu usług turystycznych, jego istoty i genezy. Przedstawiona została, także orientacja na klienta w turystyce oraz istota informacji marketingowej, stanowiącej podstawę decyzji przedsiębiorstw świadczących usługi turystyczne. W rozdziale tym dokonano również segmentacji nabywców usług.
W rozdziale drugim przedstawiona została strefa narzędzi i instrumentów marketingu
w sektorze turystycznym, dotycząca nie tylko klasycznego marketingu mix, ale także
rozszerzonego marketingu mix usług turystycznych. Ponadto skoncentrowano uwagę na
badaniach marketingowych na rynku turystycznym. Rozdział trzeci obejmuje analizę biura turystycznego WACTUR, w tym jego genezę i rozwój. Najwięcej obserwacji poświęcono charakterystyce działań marketingu mix przedsiębiorstwa. Opisano ofertę produktową, sposób wyznaczania cen i politykę cenową, a także metody dystrybucji i promocji w firmie. Ostatni rozdział, czwarty dotyczy analizy i oceny koncepcji marketingu mix usług w działalności biura turystycznego WACTUR. Przedstawia on zarządzanie jakością oferty usługowej, jak również budowanie relacji z klientami i obsługę nabywców. W tym rozdziale dokładnie przeanalizowano zarządzanie procesem usługowym i materializację usług.