dc.description.abstract |
Jednym z obszarów decyzyjnych kształtowania instrumentarium marketingowego jest system promocji. Najpowszechniej stosowanym elementem oddziaływania promocyjnego na rynek jest reklama. Działalność reklamowa powinna być zintegrowana z pozostałymi elementami promocji – mix i podporządkowana ogólnym celom strategii marketingowej firmy.
Reklama opiera się nie tylko na doświadczeniu, obiektywnych faktach, badaniach
rynkowych, lecz również na inwencji twórczej, oryginalności pomysłów, intuicji jej
autorów, którzy powinni być profesjonalistami w swej dziedzinie. Reklama wymaga kreatywności, zawsze ma wyznaczone konkretne i obiektywne cele, wynikające ze strategii
promocji zintegrowanej z celami strategii marketingowej. Celem niniejszej pracy są działania reklamowe SKOK im. M. Kopernika w Tarnowie, ich diagnoza i projekt zmian.
Przedstawiono istotę marketingu, opisano elementy promotion – mix oraz opisano
pojęcie, istotę i formy reklamy, jej cele, funkcje oraz wady i zalety stosowania
różnych środków przekazu reklamy. Przedstawiono również koncepcje zarządzania
reklamą. Ukazano problematykę badania skuteczności i efektywności reklamy. Zaprezentowano modele funkcjonowania reklamy, procedurę badania skuteczności i efektywności reklamy i metody badania reklamy. Przedstawiono ogólną charakterystykę SKOK im. M. Kopernika w Tarnowie, charakterystykę działań reklamowych oraz ocenę skuteczności i efektywności działalności SKOK im. M. Kopernika w Tarnowie.
Zaprojektowano kampanię reklamową SKOK im. M. Kopernika w Tarnowie na rok 2007, przedstawiono projekt organizacji reklamy a także korzyści i efekty proponowanych zmian. |
pl |