Rynek dystrybucji samochodów osobowych w Unii Eropejskiej - aspekt prawny i ekonomiczny

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Miklaszewski, Stanisław
dc.contributor.author Malinowski Bartosz
dc.date.accessioned 2014-01-22T00:35:31Z
dc.date.available 2014-01-22T00:35:31Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4495
dc.description.abstract Podmioty gospodarcze, prowadzące działalność gospodarczą we współczesnej gospodarce rynkowej, działają w coraz to bardziej złożonym otoczeniu, zarówno gospodarczym, jak i prawnym, które stawia przed nimi coraz wyższe wymagania. Działalność jest dodatkowo skomplikowana, gdy angażuje procesy produkcji dóbr, wprowadzenie ich do obrotu oraz usługi po-sprzedażne a rynek zbytu daleko wykracza poza geograficzny teren jednego kraju. Sytuacja taka implikuje powstanie kilku-stopniowego systemu dystrybucji. Znakomitą ilustracją powyższego jest dystrybucja w sektorze motoryzacji na terenie Unii Europejskiej. Prawo europejskie, wobec porozumień wertykalnych zawiązywanych przez przedsiębiorstwa znajdujące się na różnych poziomach kanału dystrybucji, wykształciło określony typ regulacji, zwany blokowym zwolnieniem („block exemption”), dotyczącym zastosowania artykułu 81 Traktatu powołującego do życia Wspólnotę Europejską. W przeciwnym razie porozumienia takie pozostawałyby w sprzeczności z zasadami konkurencji. Ogromna większość sektorów działa w oparciu o rozporządzenia o charakterze ogólnym. Istnieją jednakże sektory, w stosunku do których wypracowano specyficzne uregulowania. Jednym z takich sektorów jest motoryzacja, której specyfika w głównej mierze wynika z natury wytwarzanych produktów i ich znaczenia dla współczesnych konsumentów. Celem pracy jest przedstawienie prawnych i ekonomicznych czynników determinujących dystrybucję oraz serwis samochodów w Unii Europejskiej. Branża przechodzi obecnie burzliwe zmiany prawne ale również ekonomiczne, będące następstwem wzmożonej konkurencji. Dlatego elementem pracy jest również ocena rynku na przestrzeni pewnego okresu, w którym następowały istotne zmiany. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject dystrybucja samochodów osobowych pl
dc.subject części zamienne pl
dc.subject sieci dealerskie samochodów osobowych pl
dc.subject rynek samochodów w EU pl
dc.subject producenci pl
dc.subject marki pl
dc.subject handel wieloma markami pl
dc.subject multi-brand dealerships pl
dc.subject modele dystrybucji pl
dc.subject branża samochodowa pl
dc.subject regulacje prawne UE pl
dc.title Rynek dystrybucji samochodów osobowych w Unii Eropejskiej - aspekt prawny i ekonomiczny pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info