dc.contributor.advisor |
Rutkowski, Marek |
|
dc.contributor.author |
Shainikava, Katsiaryna |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-23T14:33:16Z |
|
dc.date.available |
2014-01-23T14:33:16Z |
|
dc.date.issued |
2012-06-16 16:20:59 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/4549 |
|
dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy są rozważania teoretyczne dotyczące problemu zarządzania marką miasta, a także podjęcie próby analizy dotychczasowego wizerunku Krynicy-Zdroju i prezentacja propozycji działań kształtujących pożądany wizerunek miasta. Dla realizacji przyjętych celów i weryfikacji hipotez przeprowadzono badania bezpośrednie, które zrealizowano w Krynicy-Zdroju pośród jej mieszkańców i turystów odwiedzających miasto. Założone cele zostały w pracy osiągnięte. Przeprowadzone badania pozwoliły zweryfikować postawione hipotezy. Wszystkie postawione hipotezy zostały potwierdzone. Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonych badań stwierdzić można, że atrakcje Krynicy-Zdroju należałoby intensywnie promować zarówno w kraju, jak i za granicą. Badania potwierdziły także nastawienie na aktywne formy turystyki, skierowane do ludzi młodych, co pomoże przyciągnąć ludzi młodych i nie zniechęcić obecnych interesariuszy, a co za tym idzie zwiększyć zyski dla miasta. Analiza literatury oraz przeprowadzone badania pozwalają stwierdzić, że wizerunek marki miasta przekłada się na rynkową pozycję, atrakcyjność, osiągane wyniki. Na podstawie przeprowadzonych badań można wyciągnąć następujące wnioski: 1. Krynica Zdrój to uzdrowisko o światowej randze dzięki wyróżnikom miasta jak położenie geograficzne, walory przyrodnicze oraz krajobrazowe itp. 2. Profesjonalne przygotowanie oraz wsparcie wiedzą, doświadczeniem specjalistów daje pożądane rezultaty i jest słusznym kierunkiem budowania marki miasta. 3. Jako najlepszą formę promocji miasta zarówno Kryniczanie, turyści oraz władze miasta wskazali wydarzenia specjalne oraz public relations. 4. Ponad połowa badanych odpowiedziała, że najlepszym sposobem rozwijania się miasta byłoby stanie się Krynicy całorocznym „miastem wodnym” - mieszkańcy życzą sobie budowy Aqua Parku, naturalnego toru saneczkowego oraz organizowania większej liczby wydarzeń kulturalnych (jak koncerty). |
pl |
dc.description.abstract |
The objective in this thesis is theoretical consideration of city brand management issue and also take an attempt to analyze current image of Krynica- Zdrój as well as presentation of propositions forming desirable city image. To achieve our objectives and to verify hypothesis there have been taken direct researches among Krynica- Zdrój citizens and tourists visiting the city. Assumed objectives have been achieved and hypothesis have been confirmed. Based on analysis of subject literature and done researches we can state that, attractions in Krynica- Zdrój should be intensively promoted both in country and abroad. Researches also shown that authorities of this region should promote active form of tourism directed to youth which helps attract them and will not discourage the current visitor, which can benefit in greater income. Based on analysis of subject literature and done researches we can state that brand image of the city have great influence on a market position, attractiveness, achieved results. Based on done researches we came to conslusions: 1. Krynica- Zdrój is a world class health resort thanks to it's location, natural and landscape values, etc. 2. Professional preparation, supported by knowledge and experience of specialists gives desirable results and it is right direction of building a city brand. 3. The best way to promote the city both tourists and locals with authorities designated special events and public relations. 4. Over the half of respondents replied, that the best way to developed the city would be to build an Aqua Park, natural luge track and to organize more cultural events (like concerts). |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
zarządzanie marką miejsca |
pl |
dc.subject |
Krynica-Zdrój |
pl |
dc.subject |
promocja miasta |
pl |
dc.subject |
kształtowanie wizerunku miasta |
pl |
dc.subject |
location brand management |
pl |
dc.subject |
city promotion |
pl |
dc.subject |
shaping city image |
pl |
dc.title |
Marka miejsca na przykładzie Krynica-Zdrój |
pl |
dc.title.alternative |
The city brand based on Krynica-Zdroj |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-01-23T10:34:04Z |
|