Siła motywacyjna wynagrodzenia pracowników dydaktycznych na przykładzie Wyższej Szkoły Biznesu National -Louis University w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cwynar, Wiktor
dc.contributor.author Jaskulska-Żołądź Beata
dc.date.accessioned 2014-01-26T11:54:32Z
dc.date.available 2014-01-26T11:54:32Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4780
dc.description.abstract Od dawna wśród pracodawców utarło się przekonanie, iż pieniądze stanowią podstawowy czynnik motywujący pracowników do dalszej pracy i pomimo faktu, że wzrasta rola pozafinansowych elementów systemu płac, to jednak wynagrodzenie pieniężne jest najważniejsze dla każdego pracownika. To, jakie otrzymujemy wynagrodzenie jest dla nas sygnałem, ile jesteśmy warci dla naszego pracodawcy, jak nasza firma nas ceni, i czy będzie o nas walczyć, gdybyśmy chcieli zmienić pracę. Uświadomienie sobie przez pracownika, jaką wartość stanowi dla firmy, może w dużym stopniu przyczynić się do wzrostu bądź też zmniejszenia jego zaangażowania w dalszą pracę. Dlatego też dla pracodawców wynagrodzenie jest podstawową techniką wpływania na podwładnych. Celem niniejszej pracy było udowodnienie, iż dla pracowników dydaktycznych Wyższej Szkoły Biznesu National - Louis University w Nowym Sączu finansowe elementy systemu stanowią najbardziej pożądany środek gratyfikacji za ich pracę. W pracy przedstawiono zasady i warunki budowy systemów wynagrodzeń, poszczególne składniki płacy, formy wynagrodzeń oraz funkcje, jakie pełni wynagrodzenie w organizacji. Opisana została również premia jako element systemu płac. Zaprezentowano definicję i czynniki kształtujące motywację, różne rodzaje motywacji, a także zasady motywowania poprzez wynagrodzenie oraz pozafinansowe bodźce wpływające na zachowania ludzi w organizacji. Przedstawiono ocenę systemu wynagrodzeń stosowanego w WSB – NLU wobec pracowników dydaktycznych tej uczelni, zawarto definicję pracownika dydaktycznego, zasady jego wynagradzania, a także kryteria i system ocen stosowany w odniesieniu do pracowników dydaktycznych. Dokonano analizy ankiety, która została przeprowadzona wśród trzydziestu pracowników dydaktycznych WSB – NLU. Ankieta miała na celu poznanie opinii, jaką posiadają ankietowani w odniesieniu do stosowanego w WSB – NLU systemu wynagradzania pracownika dydaktycznego. W niniejszej pracy założone zostały następujące tezy: 1. Płaca zasadnicza stanowi główny czynnik motywujący do pracy wśród pracowników dydaktycznych; 2. Zwiększa się rola pozafinansowych elementów wynagrodzenia. Poprzez analizę pytań ankiety autorka zweryfikowała przyjęte tezy i udowodniła, iż poziom wynagrodzenia jest jedną z głównych sił motywujących pracowników dydaktycznych do dalszej pracy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject system wynagrodzeń pl
dc.subject płaca pl
dc.subject premia pl
dc.subject płacowe instrumenty motywacji pl
dc.subject motywacja pl
dc.subject motywacyjna funkcja płacy pl
dc.title Siła motywacyjna wynagrodzenia pracowników dydaktycznych na przykładzie Wyższej Szkoły Biznesu National -Louis University w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative Compensation as a motivating factor based on the example of faculty members of Nowy Sącz School of Business – National-Louis University en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info