Techniki sprzedaży na polskim rynku nieruchomości

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Komasara, Michał
dc.date.accessioned 2014-02-03T12:15:13Z
dc.date.available 2014-02-03T12:15:13Z
dc.date.issued 2012-02-28 08:15:34
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5203
dc.description.abstract Cel poznawczy (teoretyczny) pracy obejmuje zaprezentowanie sprzedaży osobistej i związanych z tym procesem technik. Dodatkowo, w syntetyczny sposób ujęto sytuację na polskim rynku nieruchomości, modelowy system sprzedaży oraz źródła pozyskiwania i finansowania nieruchomości. Natomiast cel praktyczny oparty został na wykonaniu analizy i sformułowaniu wniosków z przeprowadzonych badań, według określonej metodologii. Pracę podzielono na cztery części. W rozdziale I zdefiniowano i uszczegółowiono zjawisko sprzedaży osobistej oraz nakreślono sylwetkę idealnego sprzedawcy. W rozdziale II przedstawiono ogólny i modelowy system sprzedaży osobistej dla rynku nieruchomości. Rozpatrzono temat z perspektywy rozwoju i barier pojawiających się na polskim rynku nieruchomości oraz zaprezentowano podstawowe źródło finansowania, którym jest kredyt lub pożyczka hipoteczna, jak również czynniki popytu i sprzedaży oddziałujące na rynek nieruchomości. Rozdział III poświęcono przedstawieniu założeń metodologicznych. Ogólne pytanie badawcze brzmi: Czy techniki sprzedaży oddziałują na efektywność sprzedaży na polskim rynku nieruchomości? Próbą odpowiedzi, na postawione pytanie główne jest hipoteza główna, która brzmi: Pracownicy biur nieruchomości za pomocą odpowiedniego doboru techniki sprzedaży stymulują efektywność sprzedaży nieruchomości przez znajomość i umiejętność wykorzystania sprzedaży osobistej oraz wiedzę o popycie i podaży na polskim rynku nieruchomości. W niniejszej pracy wybrano metodę sondażu diagnostycznego i kluczowego informatora (key informant technique). Metoda sondażu diagnostycznego została zrealizowana za pomocą narzędzi: kwestionariusza ankiety oraz badania dokumentów. W rozdziale IV zaprezentowano wyniki przeprowadzonych badań własnych, z których wnioski wyciągnięto w zakończeniu pracy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject nieruchomości pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.subject sprzedaż osobista pl
dc.subject rynek nieruchomości pl
dc.title Techniki sprzedaży na polskim rynku nieruchomości pl
dc.title.alternative Selling techniques in the Polish real estate market pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-03T10:57:32Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info