dc.description.abstract |
Obecnie, w obliczu stale rosnącej konkurencji i walki o klienta we wszystkich niemalże przedsiębiorstwach produkcyjnych, produkcyjno- handlowych bądź handlowych , niezbędna staje się analiza kanałów dystrybucji. Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji należą do jednych z najważniejszych decyzji w przedsiębiorstwie. To właśnie od nich w dużym stopniu zależy pozycja firmy na rynku, jej wyniki finansowe, ekonomiczne oraz stosunki z otoczeniem. W ostatnich latach liczba producentów kostki brukowej i galanterii betonowej w Polsce znacznie wzrosła. Nabywcy zaczynają zwracać uwagę nie tylko na cenę, ale również na różnorodność oferowanego asortymentu, jakość oraz dostęp do produktu. Kwintesencja współczesnego biznesu, powinna skupiać się przede wszystkim na zadowoleniu klienta, który z roku na rok ma coraz wyższe wymagania. Dlatego też zanim rozpoczniemy wszelkie działania związane z formułowaniem strategii kanału dystrybucyjnego musimy szczegółowo określić potrzeby naszego klienta i w miarę możliwości się do nich dostosować. Celem pracy jest prezentacja i analiza kanałów dystrybucji w Przedsiębiorstwie JADAR. Realizacja celu wymaga weryfikacji następujących hipotez badawczych: - Zasady logistyki zaopatrzenia i dystrybucji ( JIT, DRP, QR, ECR, MRP ) powinny pomóc w analizie kanałów dystrybucji firmy JADAR. - Metody oceny użyteczności oraz efektywności takie jak: analiza portfelowa kanałów dystrybucji, analiza wskaźnika efektywności, analityczno- punktowa ocena kanałów dystrybucji oraz założenia metodyki M. L. Fishera są skutecznymi narzędziami doskonalenia kanałów dystrybucji w przedsiębiorstwie. |
pl |