dc.description.abstract |
Zachowania nabywców określa się jako ogół działań związanych z uzyskiwaniem, użytkowaniem i dysponowaniem produktami wraz z działaniami poprzedzającymi i warunkującymi te działania. Zachowania nabywców stały się przedmiotem częstych analiz i badań, ponieważ zaobserwowano zmieniające się potrzeby nabywców oraz różne sposoby zaspokajania owych potrzeb. Celem niniejszej pracy jest dokonanie typologii zachowań klientów wyciągów narciarskich. Pracę poświęcono zachowaniom narciarzy i snowboardzistów, ponieważ narciarstwo jest jednym z dynamiczniej rozwijających się sportów. W pracy opisano wybrane elementy teorii zachowań klientów. Szczególną uwagę zwrócono na rodzaje zachowań, uwarunkowania tych zachowań, a także na proces podejmowania decyzji zakupu. Zaprezentowano typologię klientów - jako podstawę typologii nabywców przedstawiono segmentację rynku. Opisano pojęcie oraz istotę segmentacji nabywców, procedur segmentacyjnych i wyboru segmentu docelowego, a także pozycjonowania oferty. Przedstawiono wyniki badań, które zostały przeprowadzone na terenie dwóch wyciągów narciarskich w Kokoszce i Wierchomli. |
pl |