Przedmiotem rozważań w całej pracy, była analiza czynników wpływających
na zachowania nabywcze konsumenta, które rozumiemy jako działania podejmowane podczas
dokonywania zakupu.
Badania na potrzeby pracy, przeprowadzono na próbie 150 osób w dwojaki sposób.
Na terenie miasta Zakopanego, ankieterzy bezpośrednio wręczali respondentom
kwestionariusz z prośbą o wypełnienie jednego egzemplarza. W związku z tym, że ilość
zebranych wyników nie była zadowalająca, stworzono elektroniczną wersję ankiety
i umieszczono ją na stronie WWW.
Dzięki przeprowadzonym badaniom udało się obronić postawioną hipotezę, że reklama
jest jednym z najistotniejszych czynników, wywierających wpływ na zachowanie nabywcze
konsumentów.
Wnioski z uzyskanych wyników pozwalają stwierdzić, że reklama oddziałuje
na każdego człowieka w indywidualny sposób. Część nabywców, z wielkim entuzjazmem
przyjmuje wszystko co jest im przekazywane. Inni natomiast usilnie starają się udowodnić,
że nie ma to na nich żadnego wpływu, w związku z czym buntują się i nie nabywają
reklamowanych produktów. Niniejszym konkludując, perswazja działa na każdego
niezależnie czy zgadza się on z jej przekazem, czy też nie.
The subject taken into consideration in my thesis is an analysis of the factors affecting
consumer buying behaviours which are understood as the actions undertaken while making
purchases.
The research for the thesis was conducted in two ways on a group of 150 people
in Zakopane, Poland. The questionnaires were distributed among respondents in the street
asking them to complete one form each. Since the number of collected results was not
satisfactory an online version of the questionnaire was created and put up on an Internet
website.
Thanks to the conducted survey the proposed hypothesis claiming that advertising is one
of the most significant factors affecting the consumer buying behaviours was justified.
The conclusions drawn from the obtained results prove the assertion that advertising
affects every person in an individualized manner. A certain number of consumers accept
enthusiastically whatever is communicated to them. Others, however, strive to prove that it
has no influence on them, which in turn results in them resisting and not purchasing
advertised products. Therefore, it may be concluded that persuasion has an influence
on everyone no matter whether they agree with its message or not.