Abstract:
Zarządzanie produktem turystycznym rozpatrywać można w różnych kategoriach, na podstawie indywidualnych podmiotów świadczących usługi turystyczne, ale także na podstawie regionu. Produkt turystyczny regionu jest kategorią złożoną, ponieważ na jego strukturę składa się bardzo wiele elementów, np. zasoby naturalne i kulturowe, infrastruktura turystyczna, ale tez wiele czynników wpływających na kształt produktu turystycznego. Dlatego bardzo ważna wydaje się regularna analiza uwarunkowań wewnątrz regionu odnośnie zasobów turystycznych, a także ocena uwarunkowań zewnętrznych, decydujących o atrakcyjności oferty turystycznej Miasta i Gminy Piwniczna. Wybór tematu pracy, analizy i oceny turystycznej oferty produktowej MIG Piwniczna-Zdrój dokonano ze względu na doświadczenie własne autorki w branży turystyczne, a także na zamieszkiwanie na terenie miasta i gminy Piwniczna. Celem pracy jest zdiagnozowanie potencjału oferty turystycznej Miasta i Gminy Piwniczna oraz próba dokonania analizy wybranych aspektów produktu turystycznego w ujęciu marketingowym. Celem pracy jest także ocena kluczowych czynników kształtujących ofertę Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój.