Abstract:
Strategia dystrybucji jest nieodłącznym elementem działalności każdej firmy ubezpieczeniowej i ważnym czynnikiem jej sukcesu. Nie wystarczy określić działanie samych elementów marketingu – mix, ale należy przede wszystkim podjąć decyzje, jakie działania należy wykonać i jak ustalić system sprzedaży produktu ubezpieczeniowego, aby skutecznie przebiegał cały proces wymiany. Produkt ma wartość dla konsumentów lub użytkowników, jeżeli mogą go otrzymać w odpowiednim dla nich miejscu i czasie. W tym celu niezbędna jest decyzja gdzie, kiedy, za czyim pośrednictwem dostarczyć usługę ubezpieczeniową do końcowych odbiorców. Odpowiedzialny za to jest system dystrybucji, który realizuje dwie grupy funkcji: koordynacyjnych i organizacyjnych. Sprawne współdziałanie nie jest więc tylko kwestią przyjętej koncepcji działania, ale w dużej mierze jest podyktowane pragmatyzmem, stanowi bowiem czynnik determinujący sukces na rynku – zarówno ubezpieczycieli, jak i agentów ubezpieczeniowych. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie roli systemu dystrybucji dla sukcesu firmy ubezpieczeniowej, poprzez przybliżenie działalności firmy ubezpieczeniowej Amplico Life.