Abstract:
Praca ma na celu ukazanie, że promocja w edukacji odgrywać zaczęła szczególną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów i zatrzymywaniu obecnych. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający i przedstawiają przegląd stanu wiedzy dotyczącej podstawowej terminologii z zakresu marketingu oraz promocji. Rozdział pierwszy przedstawia promocję w strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Wyjaśnia istotę i założenie strategii marketingowej, ukazuje promocję jako narzędzie komunikacji z rynkiem oraz w strukturze marketingu mix. Na zakończenie wyjaśnia istotę promocji usług. Głównym celem rozdziału drugiego jest ukazanie kształtowania się działalności promocyjnej w przedsiębiorstwie. Każda promocja powinna być bowiem poprzedzona analizą strategiczną przedsiębiorstwa, powinna być odpowiednio zaplanowana, zaprojektowana oraz kontrolowana. Rozdział trzeci i czwarty stanowią empiryczną część pracy. W części trzeciej przedstawiono charakterystykę szkoły językowej oraz biura tłumaczeń AWALON. Skupiono się na takich informacjach, jak geneza i rozwój przedsiębiorstwa, charakterystyka marketingu mix badanego przedsiębiorstwa (przedstawienie oferty produktowo-usługowej, politykę dystrybucji oraz sprzedaży, politykę cenową oraz stosowane narzędzia i formy promocji). Rozdział czwarty to analiza, ocena i przedstawienie propozycji zmian w strategii promocyjnej przedsiębiorstwa AWALON. Podczas pisania pracy korzystano z literatury przedmiotu. W części empirycznej oparto się na materiałach udostępnionych przez firmę AWALON.