Rozwój sieci masowej sprzedaży w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Hajduk Iwona
dc.date.accessioned 2014-02-19T14:27:33Z
dc.date.available 2014-02-19T14:27:33Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6036
dc.description.abstract Cechą przemian w handlu detalicznym w Polsce jest rozwój sieci masowej sprzedaży czyli różnorodnych form handlu detalicznego konkurującego o klienta. Przemiany polegały na wprowadzaniu nowości i dotyczyły różnych form sprzedaży. Największe przemiany dotyczyły form handlu wielkopowierzchniowego do którego rozwoju przyczynili się w głównej mierze inwestorzy zagraniczni posiadający już duże doświadczenie oraz możliwości zaopatrzenia tego rodzaju sklepów. Rozwój handlu uległ dużemu przyspieszeniu w związku z otwarciem się gospodarki na inwestycje zagraniczne i dużą konkurencję zagranicznych sieci handlowych Przemiany te nastąpiły po roku 1989, z chwilą otwarcia możliwości wolnego handlu w Polsce, w miejsce tradycyjnych sklepów detalicznych typu SAM oraz PSS , zaczęły powstawać w szybkim tempie małe prywatne sklepiki oraz weszły na nasz rynek sklepy wielkopowierzchniowe. Tym samym w handlu rozpoczęła się konkurencja. Sklepy starają się zwiększać swoje szanse przetrwania na rynku działając w sieciach handlowych bądź dopiero wchodząc w takie powiązania. Handel to nie tylko dziedzina gospodarki to nasza codzienność. Każdego dnia sklepy przyciągają nas swoją ofertą. Małe tradycyjne sklepy spożywcze mają nasze zaufanie i część z nas jest przyzwyczajona do codziennych zakupów w tych sklepikach. Te duże wielkopowierzchniowe sklepy przyciągają naszą uwagę dzięki nowoczesności, szerokim asortymentem produktów a także dodatkowymi usługami. Jednak to które z nich są lepsze należy do oceny każdego indywidualnego klienta. Praca ta ma na celu pokazanie w jaki sposób działają sieci handlu detalicznego, ich rozwój, poczynania na naszym rynku oraz perspektywy ich dalszego rozwoju. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject rozwój sieci masowej sprzedaży pl
dc.subject handel detaliczny pl
dc.subject koncentracja i integracja w handlu detalicznym pl
dc.subject rozwój polskich i zagranicznych sieci handlowych pl
dc.subject ocena funkcjonowania sieci masowej sprzedaży pl
dc.title Rozwój sieci masowej sprzedaży w Polsce pl
dc.title.alternative Development of mass merchandises in Poland en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info