dc.contributor.advisor |
Śmigielska, Grażyna |
|
dc.contributor.author |
Hajduk Iwona |
|
dc.date.accessioned |
2014-02-19T14:27:33Z |
|
dc.date.available |
2014-02-19T14:27:33Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/6036 |
|
dc.description.abstract |
Cechą przemian w handlu detalicznym w Polsce jest rozwój sieci masowej sprzedaży czyli różnorodnych form handlu detalicznego konkurującego o klienta. Przemiany polegały na wprowadzaniu nowości i dotyczyły różnych form sprzedaży. Największe przemiany dotyczyły form handlu wielkopowierzchniowego do którego rozwoju przyczynili się w głównej mierze inwestorzy zagraniczni posiadający już duże doświadczenie oraz możliwości zaopatrzenia tego rodzaju sklepów. Rozwój handlu uległ dużemu przyspieszeniu w związku z otwarciem się gospodarki na inwestycje zagraniczne i dużą konkurencję zagranicznych sieci handlowych Przemiany te nastąpiły po roku 1989, z chwilą otwarcia możliwości wolnego handlu w Polsce, w miejsce tradycyjnych sklepów detalicznych typu SAM oraz PSS , zaczęły powstawać w szybkim tempie małe prywatne sklepiki oraz weszły na nasz rynek sklepy wielkopowierzchniowe. Tym samym w handlu rozpoczęła się konkurencja. Sklepy starają się zwiększać swoje szanse przetrwania na rynku działając w sieciach handlowych bądź dopiero wchodząc w takie powiązania. Handel to nie tylko dziedzina gospodarki to nasza codzienność. Każdego dnia sklepy przyciągają nas swoją ofertą. Małe tradycyjne sklepy spożywcze mają nasze zaufanie i część z nas jest przyzwyczajona do codziennych zakupów w tych sklepikach. Te duże wielkopowierzchniowe sklepy przyciągają naszą uwagę dzięki nowoczesności, szerokim asortymentem produktów a także dodatkowymi usługami. Jednak to które z nich są lepsze należy do oceny każdego indywidualnego klienta. Praca ta ma na celu pokazanie w jaki sposób działają sieci handlu detalicznego, ich rozwój, poczynania na naszym rynku oraz perspektywy ich dalszego rozwoju. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
rozwój sieci masowej sprzedaży |
pl |
dc.subject |
handel detaliczny |
pl |
dc.subject |
koncentracja i integracja w handlu detalicznym |
pl |
dc.subject |
rozwój polskich i zagranicznych sieci handlowych |
pl |
dc.subject |
ocena funkcjonowania sieci masowej sprzedaży |
pl |
dc.title |
Rozwój sieci masowej sprzedaży w Polsce |
pl |
dc.title.alternative |
Development of mass merchandises in Poland |
en |
dc.type |
masterThesis |
pl |