Abstract:
Celem niniejszej pracy jest zdiagnozowanie marki Opoczno jako elementu kształtującego
przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa oraz próba analizy wybranych aspektów marki w
ujęciu marketingowym. Celem pracy jest także ocena kluczowych czynników kształtujących
przewagę konkurencyjną Opoczno S.A. W pracy przedstawiono genezę marki i jej znaczenie z punktu widzenia konsumenta i producenta. Została dokonana charakterystyka marek pod względem rodzaju, wartości i funkcji, jakich dostarcza. Ponadto został omówiony proces kształtowania tożsamości i wizerunku marki. Omówione również zostały strategie markowe oraz elementy kształtujące przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa i rolę marki w tym aspekcie - począwszy od tworzenia kapitału marki, pozycjonowania i promocji marki, po podnoszenie jakości marki i kształtowanie lojalności wśród klientów. Dokonano analizy marki Opoczno i jej roli w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej oraz próby oceny potencjału marki.