Uwarunkowania rozwoju firm sektora MSP na przykładzie Hurtowni CARINET

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Jacek
dc.contributor.author Dudek, Bartłomiej
dc.date.accessioned 2014-02-25T07:01:21Z
dc.date.available 2014-02-25T07:01:21Z
dc.date.issued 2011-09-26 08:55:14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6289
dc.description.abstract Celem pracy jest próba analizy i oceny rozwoju firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Podmiotem analiz jest Hurtownia CARINET w Tarnowie, która zajmuje się dystrybucją hurtową i detaliczną elektronarzędzi oraz małych maszyn budowlanych. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy został poświęcony tematyce sektora MSP w Polsce, w którym znajduje się analizowane przedsiębiorstwo. W rozdziale tym została przedstawiona charakterystyka oraz klasyfikacja małych i średnich firm. W dalszej części rozdziału, opierając się o dane oraz raporty Ministerstwa Gospodarki oraz Głównego Urzędu Statystycznego, przedstawione zostało znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw dla gospodarki kraju. Kolejny rozdział opisuje branżę elektronarzędzi w Polsce na przestrzeni ośmiu lat. Rozdział trzeci został poświęcony zagadnieniom metodologicznym. W rozdziale tym przedstawiony został cel pracy, zakres, hipotezy badawcze wraz z metodologią oraz źródła literaturowe, wykorzystane podczas pisania pracy. Czwarty rozdział koncentruje się ściśle na podmiocie pracy, którym jest Hurtownia CARINET w Tarnowie. W rozdziale tym została przedstawiona w formie opisu przypadku (case study) historia i opis firmy. W dalszej części tego rozdziału został przedstawiony profil działalności oraz rynek, na którym działa przedsiębiorstwo i jego branża. Przedstawiono również strukturę organizacyjną oraz obecną sytuację finansową analizowanego przedsiębiorstwa. Ostatni rozdział został poświęcony analizie rozwoju Hurtowni CARINET w Tarnowie. W tym celu została przeprowadzona analiza otoczenia firmy z naciskiem na konkurentów i konsumentów oraz jego mocnych i słabych stron wraz z szansami i zagrożeniami. Została przedstawiona rola przedsiębiorcy w zarządzaniu rozwojem firmy w oparciu o modele stopniowego rozwoju według N.C. Churchilla i V.L. Lewis oraz M. Scott i R. Bruce'a. Dodatkowo została przeprowadzona diagnoza potencjału wzrostowego przedsiębiorstwa według D.J. Storey'a, kombinacja Przedsiębiorca-Organizacja-Strategia (POS). pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject sektor MSP pl
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject studium przypadku pl
dc.subject rynek elktronarzędzi pl
dc.subject analiza pl
dc.title Uwarunkowania rozwoju firm sektora MSP na przykładzie Hurtowni CARINET pl
dc.title.alternative Conditions for development of SME's sector on Hurtownia CARINET example pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-20T09:27:26Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info