dc.description.abstract |
Głównym celem pracy jest systematyka pojęć z zakresu reklamy, a w szczególności reklamy telewizyjnej oraz próba analizy postaw dzieci w wieku od 10 do 12 lat wobec reklamy telewizyjnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. Treścią pierwszego rozdziału są podstawowe informacje na temat konsumenta i jego funkcjonowania na rynku. W drugim rozdziale pracy określono rolę reklamy we współczesnym świecie. Jest ona nie tylko istotnym instrumentem marketingowym przedsiębiorstw, ale również powszechnym zjawiskiem kulturowym. W owym rozdziale dokonano również klasyfikacji reklamy. Trzecia część pracy została poświęcona specyfice reklamy telewizyjnej, a konkretnie omówiony został proces tworzenia reklamy telewizyjnej oraz jej rozwój. Ponadto poruszono problematykę uregulowań prawnych reklamy oraz określono stanowisko dzieci w świecie reklamy. W ostatnim rozdziale zawarte są dane badań bezpośrednich dotyczących spostrzeganie reklam telewizyjnych przez dzieci w wieku od 10 do 12 lat. Praca opiera się na informacjach zaczerpniętych ze źródeł wtórnych, czyli literatury przedmiotu oraz stron internetowych, jak również wyników badań własnych. Ankietę przeprowadzono na grupie 100 dzieci w wieku od 10 do 12 lat. Ankietowani to uczniowie szkół podstawowych. |
pl |