dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy było ułatwienie oraz przyspieszenie wymiany informacji pomiędzy pracownikami restauracji. Dotychczasowo owa wymiana informacji odbywała się na drodze „karteczek” i informacji słownych. Taka droga komunikacji wydłużała czas oczekiwania klientów na swoje zamówienie oraz powodowała nieporozumienia pomiędzy pracownikami.
Rozwiązaniem eliminującym owe niedogodności jest stworzone przez autora pracy oprogramowanie. Program oparty jest na bazie danych składającej się z tabel: Pracownicy, Towary, Zamówienia, Stoliki, Rezerwacje. Baza zawiera wszelkie informacje potrzebne do prawidłowego funkcjonowania takiej działalności gospodarczej.
Sama baza nie rozwiąże problemów komunikacyjnych. Dlatego autor stworzył aplikacje opartą na owej bazie. Aplikacja została podzielona na pod-aplikacje: Kelner, Kierownik, Kasa, Kucharz oraz Rezerwacje. Dzięki temu podziałowi łatwo zauważyć, jak ważną rolę odgrywa baza danych, która jest łącznikiem pomiędzy tymi częściami.
Autor założył, iż pracownicy restauracji nie używają „karteczek” ani nie przekrzykują się wzajemnie. Wymiana informacji odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych PocketPC, komputerów PC oraz paneli dotykowych. Wszystkie te urządzenia funkcjonują ze sobą dzięki wspomnianej ówcześnie bazie danych oraz aplikacji. |
pl |