Szkolenia w służbie zdrowia jako element zarządzania zasobami ludzkimi analiza na przykładzie szpitala - "Centrum Medyczne - Nowa Huta"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sapeta, Tomasz
dc.contributor.author Juszczyk Adrian
dc.date.accessioned 2014-03-07T12:56:14Z
dc.date.available 2014-03-07T12:56:14Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6759
dc.description.abstract Zarządzanie zasobami ludzkimi to podejmowanie decyzji związanych z planami organizacji odnoszących się do ludzi. Decyzje te odnoszą się do ogólnego kierunku, w którym pragnie podążać organizacja, a więc chce osiągnąć swoje cele za pośrednictwem ludzi. Zatem zarządzanie zasobami ludzkimi to szeroki zakres problemów organizacji, związanych, ze strukturą i kulturą, zarządzaniem zmianą, efektywnością organizacji, skutecznością działania, doborem ludzi pod kątem przyszłych wymagań oraz ogólnym rozwojem pracowników. W niniejszej pracy ograniczono się tylko do wybranych zagadnień odnoszących się do obszernego zagadnienia jakim jest zarządzanie zasobami ludzkimi a mianowicie szkoleń. Szkolenia zawodowe to jedno z podstawowych narzędzi rozwoju kadr. Obejmuje ono na ogół realizowane w organizacji procesy uczenia, ukierunkowane na uzupełnienie posiadanych kwalifikacji o nowe elementy wiedzy, umiejętności, cech osobowości i zachowań. Możemy wyróżnić szkolenia przygotowawcze i wprowadzające do pracy, szkolenia dostosowawcze oraz szkolenia przekwalifikowujące zawodowo. Szkolenia powinny stanowić cykl działań zorganizowanych, składający się z czterech etapów, a mianowicie: określenia potrzeb szkoleniowych, opracowania odpowiedniego planu i programów szkolenia w celu zaspokojenia tych potrzeb, wprowadzenia szkolenia w życie i na końcu dokonania oceny przebiegu i efektów szkolenia. Ponieważ organizacje służby zdrowia są organizacjami szczególnymi, zwłaszcza w warunkach polskich, tylko niektóre aspekty szerokiego zagadnienia szkoleń mają w nich odzwierciedlenie. Można by powiedzieć, że w nowoczesnym państwie opartym o gospodarkę rynkową funkcjonują „Firmy” (szpitale) kierujące się całkiem innym niż ekonomiczny rachunek. Nie są również organizacjami non profit. Te cechy jednostek służby zdrowia sprawiają, że wymagają szczególnego podejścia do prezentowanych zagadnień. Postawione w pracy tezy brzmią: 1. Udział pracowników w szkoleniach wpływa na wzrost ich kwalifikacji zawodowych. 2. Udział pracowników w szkoleniach nie wpływa na ich awans zawodowy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject szkolenie pl
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject metody szkoleń pracowniczych pl
dc.subject ocena szkoleń pl
dc.subject identyfikacja potrzeb szkoleniowych pl
dc.subject szpital - Centrum Medyczne- Nowa Huta pl
dc.title Szkolenia w służbie zdrowia jako element zarządzania zasobami ludzkimi analiza na przykładzie szpitala - "Centrum Medyczne - Nowa Huta" pl
dc.title.alternative Training in healthcare services as an element of human resources management – analysis based on the hospital „ Nowa Huta – Medical Center en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info