Abstract:
Celem pracy jest ukazanie warunków motywowania pracowników do pracy w spółce Manstel oraz stosowania takich rozwiązań, które przynosiłyby jednocześnie korzyści pracownikom i organizacji. Do realizacji celu wykorzystano szereg najnowszych pozycji literatury, prasy, a także informacje pozyskane z firmy Manstel. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono przegląd teorii naukowych dotyczących ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi oraz roli jaką pełni motywacja w poszczególnych jej obszarach. Rozdział drugi precyzuje pojęcie motywacji oraz podstawowe kierunki w rozwoju teorii motywacji. Dotyczy również stosowanych powszechnie sposobów i środków motywowania, płacowych i pozapłacowych. Rozdział trzeci zawiera wyniki badań wraz z ocenami i wnioskami badawczymi. Celem badania przeprowadzonego w spółce Manstel było poznanie w jaki sposób przedsiębiorstwa prywatne analizują potrzeby pracowników oraz jak wykorzystują dostępne narzędzia motywowania do motywowania ich do pracy. W toku badania postawiono następującą hipotezę: Firma Manstel posiada sprawny system motywowania i efektywnie go stosuje. Badanie przeprowadzono wśród pracowników firmy wykorzystując kwestionariusz ankiety. Przeprowadzone badania były anonimowe. Przeprowadzone badania potwierdzają istnienie narzędzi motywowania w firmie lecz nie są one satysfakcjonujące według pracowników. System motywacji nie jest konsultowany z pracownikami i dostosowywany do ich oczekiwań.