Reklama telewizyjna adresowana do dzieci i jej wpływ na decyzje konsumenckie rodziców

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Aranin, Arleta
dc.date.accessioned 2014-03-18T10:57:24Z
dc.date.available 2014-03-18T10:57:24Z
dc.date.issued 2011-04-05 12:25:39
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7076
dc.description.abstract Niniejsza praca magisterska obejmuje zespół zagadnień dotyczących Kindermarketingu w szczególności reklamy telewizyjnej adresowanej do dzieci. Reklama telewizyjna potraktowana została jako specyficzny komunikat perswazyjny nastawiony na pozyskiwanie dzieci dla celów marketingowych, w szczególności w celu wywierania wpływu na decyzje zakupowe rodziców. Celem przeprowadzonych w ramach pracy badań była analiza wpływu reklam na postawy, preferencje produktowe oraz wybory konsumenckie dzieci i rodziców. Ankieta przeprowadzona wśród uczniów klas 2-5 SP im. Władysława Jagiełły nr 18 w Tychach, pozwoliła na wysunięcie wnioski o występowaniu wyraźnego wpływu reklam na preferencje produktowe oraz zachowania konsumenckie dzieci. Najważniejszym rezultatem badań było wykazanie znaczącego wpływu dzieci na decyzje zakupowe rodziców, oraz obniżanie się jego siły wraz z wiekiem dzieci. Okazało się tym samym, iż rodzice poprzez socjalizację konsumencką mogą ograniczać negatywne oddziaływanie reklam na własne dzieci. pl
dc.description.abstract This master thesis is focused on issues of Kidermarketing. The subject of analysis is relevant with persuasive communication used in commercials directed to children and its influence on parents’ consumer decisions. The main objective of my study was to analyze influence of TV commercials on children’s and parents’ attitudes, preferences and choices. In research procedure there were used two survey questionnaires directed to children and their parents. The survey was held among the students of Primary School Władysława Jagiełły nr 18 in Tychy. The most important result of research is that TV commercial has influence on children preferences and behaviors and specially the youngest respondents were able to influence parent’s consumer decisions. As a conclusion it was stated that parents are able to minimize negative influence of TV commercials by supporting children’s consumer education. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kindermarketing pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject komunikacja pl
dc.subject perswazja pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject zachowania konsumenckie pl
dc.subject decyzje zakupowe pl
dc.subject commercial pl
dc.subject communication pl
dc.subject persuasion pl
dc.subject survey questionnaires pl
dc.subject consumer decisions pl
dc.subject consumer behaviors pl
dc.title Reklama telewizyjna adresowana do dzieci i jej wpływ na decyzje konsumenckie rodziców pl
dc.title.alternative Commercial directed to children and its influence on parents` consumer decisions pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-03-18T09:46:29Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info