Charakterystyka wybranych działań promocyjnych na rynku samochodów osobowych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rawski, Marek
dc.contributor.author Bednarz, Piotr
dc.date.accessioned 2014-03-18T15:31:49Z
dc.date.available 2014-03-18T15:31:49Z
dc.date.issued 2011-04-11 09:46:23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7090
dc.description.abstract Praca ma na celu przybliżenie zagadnień związanych z funkcjonowaniem rynku samochodowego. Głównym celem pracy było scharakteryzowanie rynku samochodów osobowych w Polsce oraz ukazanie różnych aspektów marketingowych z nim związanych takich jak: promocja, reklama, dystrybucja, public relations itp. Praca została napisana w oparciu o literaturę przedmiotu oraz informacje znalezione na stronach internetowych. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to część teoretyczna, w której zostaje przybliżone pojęcie samego marketingu, jego geneza i funkcje. Ponadto zostały omówione rodzaje i klasyfikacje strategii marketingowej oraz instrumenty marketingu-mix (produkt, cena dystrybucja, promocja). Kolejny rozdział poświęcony jest charakterystyce polskiego rynku motoryzacyjnego. Opisuje zagadnienia związane z produkcją samochodów osobowych, ukazując wielkość tej produkcji z rozbiciem na marki. Następnie opisano sprzedaż samochodów osobowych w Polsce, przedstawiono rankingi oraz wielkości sprzedaży zarówno samochodów salonowych, jak i używanych. Kolejnym elementem jest omówienie klas istniejących na rynku samochodów. Rozdział kończy przybliżenie fuzji i sojuszy występujących pomiędzy najpotężniejszymi producentami aut na świecie oraz omówienie tendencji rozwoju na tym rynku. W rozdziale trzecim zostały omówione wybrane przykłady działań promocyjnych jakie stosują producenci, aby pozyskać klientów. Jest w nim mowa o znaczeniu reklamy w branży motoryzacyjnej oraz o środkach, jakie są na nią wydawane przez koncerny motoryzacyjne w Polsce. Następnie na przykładzie ofert z salonów znajdujących się na terenie Tarnowa przybliżono promocję sprzedaży a konkretnie wyprzedaż rocznika 2010. Rozdział kończy omówienie public relations oraz sponsorowania jako działania promocyjnego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject rynek samochodowy pl
dc.subject reklama pl
dc.subject promocja pl
dc.title Charakterystyka wybranych działań promocyjnych na rynku samochodów osobowych pl
dc.title.alternative Characteristics of the chosen promotional activities on the car market pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-03-18T09:46:16Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info