Marka jako składnik wartości firmy. Wycena wartości marki na podstawie przedsiębiorstwa Zelmer S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Misiołek, Krzysztof
dc.contributor.author Szargut Maciej
dc.date.accessioned 2014-04-01T14:09:43Z
dc.date.available 2014-04-01T14:09:43Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7358
dc.description.abstract Marki w życiu człowieka od zawsze zajmowały bardzo ważne miejsce, człowiek często świadomie bądź nieświadomie kierował się przy dokonywaniu wyboru zakupu marką danego produktu. Świadomość istnienia marki oraz chęć sygnowania nią przedmiotów codziennego użytku towarzyszy człowiekowi od czasów historii starożytnej. Ludzie potrzebują marek w swoim codziennym życiu, stykają się z nimi na każdym kroku, czerpią z nich informację. W dzisiejszym świecie marka stała się wyznacznikiem, informacją na temat statusu, przynależności społecznej czy preferencji ludzi używających jej. Ludzie używając danej powszechnie znanej marki przyczepiają sobie niejako „etykietkę” mówiącą za nich, co lubią, czego nie lubią, jaki jest ich status społeczny i zasobność portfela. Użytkownicy motocykli firmy Harley Davidsonczy posiadacze sportowych samochodów marki Aston Martin w świadomości społeczeństwa konsumpcyjnego są diametralnie innymi ludźmi. Pomimo tego, iż mogą pracować w tym samym biurze, posiadać podobne roczne dochody i mieszkać na tym samym osiedlu marka środka transportu, jaki używają czyni z nich dwie przeciwstawne osobowości. Marka w dzisiejszym świecie stała się również dla niektórych sposobem na życie jak w przypadku wymienionego przeze mnie legendarnego motocyklu Harley Davidson. Większość użytkowników tej marki zrzeszona jest w fanklubach i stowarzyszeniach regionalnych, mają oni wspólne zainteresowania i pasje. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, iż ludzie ci „żyją dla marki”. Marki w naszym świecie są czymś więcej niż tylko oznaczeniem, wyróżnikiem danego produktu na tle innych konkurencyjnych spełniających te same funkcje użytkowe. Znanej, wartościowej marki nie można stworzyć z dnia na dzień tylko i wyłącznie dzięki wysokim nakładom pieniężnym. Najwartościowsze marki są tworzone przez długie lata przez firmy nastawione nie na krótkotrwały zysk, lecz na długotrwałą obecność na rynku. Autorka w niniejszej pracy postawiła następującą tezę, iż: „Wartość marki może stanowić znaczną część wartości firmy” oraz inną traktującą, iż „Wartość marki w dzisiejszych czasach nabiera coraz to większego znaczenia w ogólnej wartości firmy”. Celem pracy jest udowodnienie słuszności powyższych tez poprzez dokonanie wyceny znanej polskiej marki z tradycjami. Do wyceny została wybrana markę „Zelmer”, która jest obecna na naszym rynku od wielu lat i zajmuje bardzo ważne miejsce w świadomości polskich konsumentów. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject marka pl
dc.subject strategie zarządzania marką pl
dc.subject wartość przedsiębiorstwa pl
dc.subject wartość marki pl
dc.subject wycena wartości firmy pl
dc.subject metody wyceny wartości marki pl
dc.subject firma "Zelmer" S.A. z siedzibą w Rzeszowie pl
dc.title Marka jako składnik wartości firmy. Wycena wartości marki na podstawie przedsiębiorstwa Zelmer S.A. en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info