Abstract:
Marka jest uznawana za jedno z podstawowych narzędzi marketingowych. Dobra marka pomaga zdobywać i utrzymywać rynki oraz staje się wyznacznikiem wartości firmy. Prężna marka potrafi skutecznie zdobywać rynki w kraju i za granicą oraz odpowiednio długo na nich utrzymywać określoną pozycję. Zatem bardzo ważne dla firmy dążącej do zbudowania mocnej marki, a potem zarządzania nią, jest ukierunkowanie się na zaspokojenie preferencji różnych rynków zbytu, począwszy od klienta detalicznego do hurtowego oraz rynków o zasięgu lokalnym (krajowym) po międzynarodowe. Ważnym elementem w zarządzaniu marką jest rozwijanie polityki lojalnościowej wobec swoich klientów, którzy przez swoje przywiązanie zapewniają firmie byt oraz dalszy jej rozwój. Bardzo ważnym czynnikiem (w kwestii zarządzania marką) jest stworzenie i przedstawienie odpowiedniej oferty oraz zbudowanie profesjonalnego systemu obsługi klienta. Głównym celem podejmowanych działań w zakresie budowania strategii zarządzania marką jest dążenie do innowacyjnego kreowania i rozwoju znaku towarowego w dłuższej perspektywie czasu. Celem niniejszej pracy jest zbadanie związku pomiędzy marką a oczekiwaniami klientów w oparciu o badania na rynku samochodowym w populacji mieszkańców Nowego Sącza.