dc.description.abstract |
Głównym celem pracy jest analiza czynników wpływających na jakość usług świadczonych przez diagnostyczne laboratoria medyczne. W pracy wyróżniono następujące cele szczegółowe: • zwrócenie uwagi na znaczenie jakości w diagnostyce laboratoryjnej • prezentacja obecnego systemu zapewniania jakości w badanym temacie • omówienie najważniejszych czynników mogących wpływać na jakość świadczonych usług przez diagnostyczne laboratorium medyczne • przedstawienie propozycji zmian w oparciu o przeprowadzone badania ankietowe. Praca składa się ze wstępu, części literaturowej, opisu statystycznego, części podsumowującej oraz wniosków końcowych. W rozdziale pierwszym zostały przestawione podstawowe zagadnienia dotyczące pojęcia jakości oraz jej znaczenia w usługach medycznych. Ponadto scharakteryzowano działania mające na celu poprawienie jakości świadczonych usług przez diagnostyczne laboratorium medyczne. W rozdziale drugim poruszono najważniejsze czynniki mające bezpośredni i pośredni wpływ na wiarygodność wydawanych wyników. Przedstawiono wnikliwą analizę organizacji rynku diagnostycznego, w kontekście jego znaczenia na wydawane wyniki. Rozdział trzeci zawiera prezentację badań jakie zostały przeprowadzone w placówkach diagnostycznych. W tej części opracowania przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań, dokonano ich prezentacji graficznej wraz z komentarzem autora. W wyniku przeprowadzonej analizy rynku, popartej badaniami empirycznymi, autor stwierdza, iż niemożliwym jest określenie głównego czynnika, bądź grupy czynników, które mają kluczowe znaczenie dla jakości wydawanych wyników przez diagnostyczne laboratorium medyczne. Różnorodność laboratoriów sprawia, iż w każdym z nich, czynniki opisane w powyższej pracy w większym bądź mniejszym stopniu wpływają na ostateczną jakość procesu analitycznego. |
pl |