Analiza systemu zarzadzania jakością na przykładzie Spółki Akcyjnej OPTIMUS

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kozina, Andrzej
dc.contributor.author Warchał Tadeusz
dc.date.accessioned 2014-05-13T13:27:37Z
dc.date.available 2014-05-13T13:27:37Z
dc.date.issued 2000 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7645
dc.description.abstract W gospodarce rynkowej sukces lub porażka firmy zależą od jakości jej funkcjonowania, a w szczególności od jakości oferowanych produktów. Poziom jakości produktów i usług nabywców w pierwszym rzędzie determinuje pozycję rynkową i sukces każdego wytwórcy. Rynkową siłę napędową do tworzenia systemu działań projakościowych w przedsiębiorstwach jest konkurencja o pozycję na rynku. Zarządzanie jakością jest możliwe wtedy, gdy jakość zostanie potraktowana w kategoriach celu, narzędzia i obiektu zarządzania. Zatem, pierwotnym zadaniem menedżerów jest zaprojektowanie i wdrożenie systemu zarządzania jakością w organizacji, zdolnego do spełnienia funkcji i osiągania celów jakościowych, system ten może występować w zróżnicowanych formach organizacyjnych i mieć różny zakres oddziaływania. W najbardziej rozwiniętej formie obejmuje całość systemu zarządzania organizacji. Firma Optimus S.A. jest największą firmą IT na polskim rynku działającą jako dostawca rozwiązań internetowo – informatycznych. Spółka jest właścicielem najpopularniejszego w Polsce portalu internetowego onet.pl. Od wielu lat zajmuje również pozycję niekwestionowanego lidera w produkcji komputerów i urządzeń elektronicznych. W roku 1994 jako pierwsza firma z branży IT zadebiutowała na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Optimus to także, według niezależnych badań, jedna z najlepiej rozpoznawalnych i uznanych marek w Polsce. Cel ogólny pracy to analiza systemu zapewnienia jakości w Firmie OPTIMUS S.A. oraz sformułowanie wniosku w jakim stopniu wprowadzenie norm ISO przyczyniło się do sukcesu nowosądeckiej Spółki.Cele szczegółowe to: • Charakterystyka Przedsiębiorstwa OPTIMUS S.A. • Określenie zakresów znaczeniowych jakości • Analiza systemu zarządzania jakością w Spółce • Analiza wewnętrznych audytów jakości • Określenie roli dokumentacji w systemie zarządzania jakością • Opis działań korygujących i zapobiegawczych. Uzyskanie przez Firmę OPTIMUS S.A. w Nowym Sączu certyfikatu na system jakości wg norm ISO jest urzędowym potwierdzeniem wiarygodności firmy, sygnałem dla kontrahenta, że ma do czynienia z solidnym partnerem gwarantującym stabilny poziom jakości w zakresie określonym w certyfikacji. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject system zarządzania jakością pl
dc.subject normy ISO 9000 pl
dc.subject TQM pl
dc.subject audyt jakości pl
dc.subject polityka zapewniania jakości pl
dc.subject kompetencje kierownictwa pl
dc.subject certyfikacja wyrobów pl
dc.subject legalność oprogramowania pl
dc.title Analiza systemu zarzadzania jakością na przykładzie Spółki Akcyjnej OPTIMUS pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info