Wpływ postrzegania własnej osobowości na zachowania zakupowe i wybór marek

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Dobosz, Monika
dc.date.accessioned 2014-05-14T11:46:13Z
dc.date.available 2014-05-14T11:46:13Z
dc.date.issued 2014-04-08 14:51:10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7655
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy było przedstawienie osobowości jako istotnego czynnika wpływającego na zachowania konsumenckie oraz określenie czy postrzeganie siebie jest elementem oddziałującym na dokonywanie wyborów poszczególnych marek czy produktów. Początkowe rozważania przedstawione zostały w formie teoretycznej, rozpoczynając od analizy pojęcia zachowań konsumenckich, jego składników wewnętrznych oraz zewnętrznych, a także charakterystyki procesu decyzyjnego. Kolejna część pracy przedstawiała rosnącą rolę osobowości w wyborach konsumenckich, która w dzisiejszych czasach staje się bardzo często alternatywnym czynnikiem wyboru w stosunku do ceny czy jakości. W części empirycznej natomiast ukazany został rzeczywisty wpływ postrzegania własnej osobowości przez pryzmat czterech typów osobowości, z którymi ankietowani utożsamili się na podstawie podanych zestawów cech. Analiza otrzymanych danych z przeprowadzonego badania ankietowego dowiodła, że osobowość człowieka ma niewątpliwie wpływ na to, jakie decyzje konsumenckie podejmuje. Dodatkowo, okazało się także, że to jak ankietowani postrzegają siebie samych jest bardzo istotne w momencie, gdy dokonują oni wyboru danej marki czy produktu, bardzo często personifikując je i identyfikując się z markami, które posiadają podobne cechy do nich samych lub też cechy, które chcieliby oni posiadać. pl
dc.description.abstract The aim of the thesis was presenting personality as a crucial factor influencing on consumer's behaviour and analysing if self-perception is an element which affects brands and products choices. Initial considerations were presented in a theoretical way, beginning with the analysis of the consumer's behaviour notion, its internal and external components and the characteristic of the decision-making process. The subsequent part of the thesis provided an overview of an increasing role of personality in terms of consumer's choices, which nowadays has become an alternative choice factor in reference to price and quality. In the empirical part, a real impact of own personality perception by means of four types of personalities has been shown and according to this classification the questioned personified themselves with on the basis of the sets of given features. The analysis of collected data coming from questionnaires proved that human personality has a paramount impact on consumer's decisions. Furthermore, it turned out that the way the questioned perceived themselves was significant when they chose brands or products. They quite often personified and identified themselves with brands of similar characteristics or with those they would just like to possess. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zachowania konsumenckie pl
dc.subject osobowość pl
dc.subject typy osobowości pl
dc.subject samoświadomość pl
dc.subject obraz własny pl
dc.subject postrzeganie siebie pl
dc.subject self-perception pl
dc.subject self-awareness pl
dc.subject self-image pl
dc.subject consumers' behaviour pl
dc.subject personality pl
dc.subject personality types pl
dc.title Wpływ postrzegania własnej osobowości na zachowania zakupowe i wybór marek pl
dc.title.alternative The influence of one's perceived personality on purchasing behaviour and brand choice pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-05-13T12:13:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info