Perswazja i manipulacja jako skuteczne narzędzia oddziaływania na klienta

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Radacki, Artur
dc.contributor.author Kubicz, Joanna
dc.date.accessioned 2014-05-14T13:10:32Z
dc.date.available 2014-05-14T13:10:32Z
dc.date.issued 2011-03-23 20:36:23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7658
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie treści merytorycznej w zakresie perswazji i manipulacji, jak również ich praktycznego zastosowania oraz skuteczność tych strategii w odniesieniu do klientów Totalizatora Sportowego. W pierwszym rozdziale zdefiniowane zostały terminy perswazji i manipulacji, ich funkcje, zastosowanie, podobieństwa i różnice. To teoretyczne podejście do problematyki narzędzi wpływu społecznego okazało się bardzo pomocne w formułowaniu problemu badawczego. Drugi rozdział opisuje oddziaływanie sprzedawcy na klienta oraz zasady i reguły wpływu społecznego, sformułowane przez Cialdiniego i Hogana, do których odwołują się pracownicy Totalizatora Sportowego. Trzeci rozdział, który ma charakter czysto empiryczny, opisuje założenia metodologiczne i wynik przeprowadzonych badań na grupie badawczej, którą byli klienci Totalizatora Sportowego. Najistotniejszym założeniem tych badań była odpowiedź na pytanie, W jaki sposób perswazja i manipulacja funkcjonują w Totalizatorze Sportowym i jak wpływają na postawę klientów? Praca powstała w oparciu o literaturę książkową, Internet oraz własne obserwacje i badania z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Z analizy wyników badań wynika, że Totalizator Sportowy nakłania swoich klientów do aktywnego udziału w grach i loteriach poprzez swoich pracowników i wszelkiego rodzaju przekazy reklamowe. Natomiast najskuteczniejszym sposobem manipulacji okazują się sumy pieniężne oferowane jako pula na wygraną główną. Im większa jest to pula, tym więcej osób deklaruje chęć udziału w grach organizowanych przez Totalizator Sportowy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikacja pl
dc.subject perswazja pl
dc.subject manipulacja społeczna pl
dc.title Perswazja i manipulacja jako skuteczne narzędzia oddziaływania na klienta pl
dc.title.alternative Persuasion and manipulation as effective tools of influencing a customer pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-04-27T11:35:59Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info