Abstract:
Celem pracy jest systematyka pojęć z zakresu polityki produktu oraz analiza etapów wprowadzenia nowego produktu na rynek w oparciu o doświadczenia firmy Gastro Sp. z o.o. działającą na rynku profesjonalnych urządzeń gastronomicznych. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera omówienie podstawowych informacji dotyczących produktu. Poruszony jest również temat, czym jest nowy produkt a następnie został on dopasowany do pozostałych elementów marketingu-mix. W rozdziale drugim została przedstawiana charakterystyka firmy Gastro Sp. z o.o., począwszy od jej powstania poprzez określenie misji i celów oraz pole działania firmy. Został omówiony asortyment firmy, jaki oferowany jest klientom. Przeprowadzona również została macierz atrakcyjności produkt oraz analiza SWOT z wnioskami. Rozdział trzeci zawiera charakterystykę wybranego i wprowadzonego już na rynek w 2002 roku model urządzenia Kuchni 5 palnikowej MX 96_G jako nowego produktu. Opisane zostały funkcje oraz nowe rozwiązania technologiczne wprowadzone przez producenta. Rozdział czwarty opisuje przeprowadzone badanie marketingowe dla firmy Gastro Sp. z o.o. w celu poznania opinii klientów o nowym produkcie. Praca została napisana na podstawie studiów literatury z zakresu marketingu i źródeł informacji o działalności firmy Gastro Sp. z o.o. regulaminów wewnętrznych firmy, strony internetowe i informacje przetwarzane pochodzące z badań marketingowych.